Ida Jemina
Ida Jemina

Kiinteämmät reidet kehonpainolla? Tsekkaa 10 teholiikettä kotitreeniin!

Sis. mainoslinkkejä

Nyt etureidet laulamaan! Kiinteiden jalkojen salaisuus piilee hyväkuntoisisssa lihaksissa ja siihen parasta lääkettä on kunnon treeni! Tässä postauksessa esittelen 10 eri liikettä, jotka voi suorittaa jokaisen kodissa – ja täysin ilman painoja. Valitse näistä suosikkisi omaan treeniisi ja katso löytyykö joukosta uusia tuttavuuksia!

1. Pistoolikyykky

Pistoolikyykky eli jäniksen ammunta on tehokas etureisiliike, jossa pääsee hieman myös tasapainoilemaan. Nosta toinen jalka suoraan eteen ja lähde laskeutumaan alas pitäen ”lepäävän” jalan koko liikkeen ajan ilmassa. Nouse takaisin ylös kunnon puristuksella ja tunne reisiesi kärisevän poltteesta!

pistoolikyykky
Tänään sain paketin House of Brandonilta ja kuteet pääsivät heti testiin: ShapeMeUp-toppi ja ShapeMeUp-trikoot

2. Kyykky

Kyykky ei ole kuningasliike syyttä suotta. Asetu melko kapeaan, noin lantion levyiseen haara-asentoon. Kantapäiden alle voi halutessaan laittaa pienen korokkeen liikkumista helpottamaan. Laskeudu jarruttaen alas ja nouse jouhevasti takaisin ylös.

kyykky

3. Sissikyykky

Tämä liike sopii todellisille sisseille! Ota toisella kädellä tukea esim. oven karmista tai muusta vastaavasta ja seiso päkiöidesi varassa kantapäät ilmassa. Vaihtoehtoisesti voit asettaa kantapäiden alle jonkin korokkeen tukevamman suorituksen mahdollistamiseksi. Liikkeen voi myös suorittaa ilman tukikättä, jos kaipaa kokonaisvaltaisempaa haastetta. Tässä liikkeessä laskeutuminen tapahtuu nojaamalla taaksepäin ja samalla polvista joustamalla. Pidä koko liikesuorituksen ajan reisien ja ylävartalon linja yhdenmukaisena. Laskeudu sopivalle tasolle omien voimiesi ja liikkuvuutesi puitteissa. Lähde puristamaan itseäsi reisillä takaisin alkuasentoon.

sissikyykky

4. Yhden jalan kyykky

Seiso yhdellä jalalla ja nosta toinen jalka koukkuun taakse. Laskeudu rauhallisesti jarruttaen alas kyykkyasentoon ja nouse alhaalta jälleen ylös seisomaan. Liikettä voi myös tarvittaessa keventää pitämällä koukistettua jalkaa kevyesti maassa tukena.

yhden-jalan-kyykky

5. Askelkyykky taakse

Seiso noin hartioiden levyisessä asennossa ja askella yksi jalka kerrallaan taakse polviasentoon. Tiristä itsesi takasin ylös hallitusti reisilihaksia käyttäen. Vältä siis ponnauttamasta tai nytkäyttämästä itseäsi ylös. Tämä liike on myös erinomainen yhdistettynä lopussa tapahtuvaan hyppyyn, joka lisää haastetta tarpeen vaatiessa mukavasti.

askelkyykky

6. Bulgarialainen askelkyykky

Nosta takajalka korokkeelle, esim sohvalle tai penkille. Parhaan erureisituntuman saavuttamiseksi hae itsellesi sopiva ja luonnollisen tuntuinen etäisyys penkistä.

bulgarialainen-askelkyykky

7. Reidenojennus maaten

Tämä liike on mainio vaihtoehto silloin, kun eristäville reisiliikkeille ei löydy treeniympäristöstä laitteita. Asetu lankkumaiseen asentoon lattialle ja pitäen jalat penkillä tai muulla korokkeella. Laskeudu alas koukistamalla polvitaipeesta pitäen koko liikesuorituksen ajan ylävartalon ja reisien linjan suorana. Purista itsesi jälleen ylös reisilihaksilla pinnistäen.

reidenojennus

8. Penkille askellus

Nouse penkille yhdellä jalalla. Pyri lähtemään liikkeelle mahdollisimman paikoiltaan ilman pomppua tai muun heilautuksen suomaa energiaa. Voit tehdä joko yhden jalan toistot putkeen kerrallaan tai käyttää vuorotoistoja.

askellus-penkille
Tässä vaiheessa poika kyllästyi seuraamaan vain vierestä

9. Jalan ojennus eteen

Nämä balettimaiset pidot saavat jalat itkemään onnesta! Ojenna toinen jalka eteen ja pidä se staattisesti ylhäällä niin kauan kuin jaksat. Voit ottaa halutessasi kädellä tukea jostakin tasapainon pitämiseksi. Erityisesti treenin loppuun pidot ovat poikaa!

baletti

10. Hypyt

Hypyt, kuten kyykkyhypyt, ovat äärimmäisen kovia liikkeitä ja niillä saa todellakin reidet raikaamaan. Näillä voi helposti lisätä räjähtävyyttä treeneihin ja niitä voi hyvin yhdistellä useisiin eri liikkeisiin.

Useimpiin edellä esiteltyihin liikkeisiin on myös halutessaan mahdollista lisätä painoa. Parhaisiin takareisiliikkeisiin pääset tästä: Parhaat takareisiliikkeet – upeaa muotoa jalkoihin

Etureisitreeni

Näin on reidet rääkätty ja myös aivan upea ruotsalainen treenivaatemerkki ShapeMeUp testattu! Täydellistä joustavaa kuosia ja niin kauniita yk
sityiskohtia. Ah tykkään! Näitä uutuuksia on rajallisesti, joten ole nopea! Tsekkaa koko mallisto House of Brandonilta!

Aivan mahtavia treenejä! Kuka laittaa tänään reidet laulamaan?

Edellisessä postauksessa: 5 sudenkuoppaa, jotka voivat saada terveellisen elämäntyylin tuntumaan kamalalta

Kommentit (36)

  1. Jenna

    Kiitos vinkeistä! Täytyy pistää ylös ja kokeilla kotona 😉

    1. Ida Jemina

      Anytime! Hyviä treenejä Jenna! 🙂

    2. Hanna

      Voiko lantioo saada pienemmäksi jos luut on tosi isot ja kaukana toisistaan?

      1. Ida Jemina

        Moikka! Luuston rakenteeseen ei valitettavasti voi vaikuttaa, mutta lihaksiston kokoon ja rasvaan toki 🙂

        1. nann

          Miksi kukaan haluaisi lantiota pienemmäksi?? Kadehdin naisia, joilla on ihanan naisellinen ja leveä lantioluusto. Se luo tiimalasimaisen vaikutelman eikä rasva vyötäröllä korosto niin paljon kuin kapeavartaloisilla. Ja sitten jos on vielä niin onnekas, ettei sitä rasvaa edes ole paljoa niin avot! Ole ylpeä leveästä lantiosta ja muodoistasi 🙂

        Vastaa

        Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *