Kauniit ja pyöreät olkapäät – Kokeile tätä superliikettä!

Sis. mainoslinkkejäida-jemina-swing

Kauniit ja pyöreät olkapäät! Tänään on luvassa treenivinkkiä! Erityisesti jos olkapäiden työstäminen tuntuu treeneissä hankalalta, on tämä sinua varten. Toisaalta, jos kaipaat erilaista treeniä ja haluat antaa olille muuten vain uutta mietittävää, jatka myös lukemista!

Olen bongannut tämän liikkeen aikoinaan joltain videolta, jossa muuan köriläs John Meadows teki vipareita raskailla painoilla ja vajaalla liikeradalla keinuttaen. Täällä blogissa olen maininnut tästä joskus ihan ohimennen aikoja sitten, mutta nyt olen ottanut näitä taas mukaan olkapääjumppiin.

Kauniit ja pyöreät olkapäät

MISTÄ ON KYSE?

Ideana ovat suhteellisen raskaat painot ja pitkät swing-sarjat keinuttaen. Tällä tavalla voidaan saada aivan uudenlaisia tuntemuksia lihakseen. Liike soveltuu mainiosti pitkiin sarjoihin, jopa kymmenien toistojen pituisiin pumppailuihin.

Tässä variaatiossa tarkoituksena on eristää rasitus takaolkapäille. Asetu vinopenkille vatsa kohti penkkiä ja ota painot käsiin. Liike on keinuva ja vajaa, joten painojen kannattaa olla reilun kokoiset, jotta liikkeestä saa mahdollisimman paljon irti. Jos tuntuu, että painot saisi nostettua tavallisen takaolkapääviparin tapaan kokonaan ylös, on syytä lisätä vähän jerkkua. Roikota käsiä suorana antaen olkapään venyä ihan kunnolla ja lähde nostamaan painoa sivuille pelkästään olkapäillä. Älä koukista käsiä, vaan päästä olkapäät venytykseen antaen niiden myös hoitaa painojen liikuttelu. Liikerata ei ole kovin suuri, mutta se kuuluu asiaan. On myös tärkeää muistaa jarruttaa painoja olkapäillä laskuvaiheessa.

swing
Tästä ei enää nouse korkeammalle. Asu: Nike toppi täällä, topatut urheiluliivit täällä ja seamless trikoot täällä.

Oikein pitkissä sarjoissa remmit ovat tarpeelliset, sillä otevoima saattaa alkaa pettää ennen olkapäiden puutumista. Itse olen ollut supertyytyväinen versoihin, joista kirjoittelinkin vähän aika sitten.

Mikäli takaolkapäät laahaavat kehityksessä jäljessä, voit kokeilla aloittaa treenin näillä saadaksesi kunnon tuntuman alle ja jatkaa siitä muihin olkapääliikkeisiin. Vaihtoehtoisesti voit tehdä parit monsterisarjat treenin loppuun viimeistelevänä liikkeenä. Tästä postauksesta löydät demon erääseen toiseen killeriin takaolkapääliikkeeseen.

Voit myös kokeilla samaa tekniikkaa sivuolkapäille seisten tai pystyasennossa istuen. Eli muuten sama homma, mutta seistään tai istutaan suorana. Muista roikottaa käsiä koko ajan suorina sivuilla.

Ei kun testailemaan ja olkapäät ihmettelemään!

Edellisessä postauksessa: 10 asiaa, jotka tiesit vain jos seuraat minua snapissa

Kommentit (13)
  1. Moikka Ida. Olen tehnyt maastaveto harjoituksia ja lisännyt painoja aina pikkaisen. Nyt huomasin, että alaselkäni tuli kipeäksi. Teenkö liikkeen väärin vai kuormittaako raskaat painot myös alaselkää?

    1. Moikka Kirsi! Hyvä, että olet lisännyt painoa progressiivisesti pikkuhiljaa. Alaselkä kyllä pääsee työskentelemään, mutta liike ei saa kuitenkaan tuntua siellä ikävältä. Jos näin on, kannattaa tarkistuttaa vielä tekniikkaa. Tsemppiä harjoituksiin!

  2. Tosi hyvänmalliset olkapäät!! Motivoivaa, erittäin motivoivaa 😀

    1. Kiitos! 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *