KAIKKI IRTI JALKALIHAKSISTA! KOKEILE NÄITÄ TREENIN LOPPUUN!

Mitä voisi tehdä vielä treenin loppuun, jotta homma menisi niin reisille kuin olla ja voi? Millä tavalla ja minkälaisilla liikkeillä reisistä imisi vielä viimeisetkin mehut pois?

Tässä erilaisia vaihtoehtoja – ei kun reidet tuuttiin!

KOKEILE TREENIN LOPPUUN!

Hypyt treenin loppuun ovat ihan loistavia viimeisten mehujen viejiä. Rankkoja, mutta toimivia. Kokeile eri vaihtoehtoja, kuten kyykkyhyppyjä ja askelkyykkyhyppyjä. Plyotyyppiset harjoitteet tekevät gutaa treenin loppuun ja itse hyödynnän niitä usein siihen tarkoitukseen. Kuulostaa iisiltä, mutta ei todellakaan ole.

TAVALLISTEN TOISTOJEN LISÄKSI NEGATIIVISIA TOISTOJA

Negatiivisilla toistoilla voi myös mukavasti pakottaa jalkoja työhön vielä tavallisten toistojen lisäksi ja näin myös mehuja irtoaa entistä enemmän reisistä. Treenikaveri on joissain liikkeissä tähän melko välttämätön, mutta joitain yhden jalan variaatioita voi suorittaa yksinkin turvallisesti. Kokeile esimerkiksi reidenojennusta nostaen painot ylös kummallakin jalalla (sellaiset painot, ettei ihan saisi nostettua yhdellä jalalla) ja laskea alas hitaasti jarruttaen vain toisella – muutama tällainen toisto, niin johan alkaa sekunnit tuntua pitkiltä!

HIISSAUKSELLA LISÄHAASTETTA LIIKKEISIIN

Tee liikkeitä hiissaus-tyylillä. Tässä erityisesti kyykyt ovat omia suosikkejani. Mene kyykkyyn ja tee pieniä toistoja liikeradan keskivaiheilla niin, ettet nouse kokonaan ylös tai laskeudu täydellisen alas. Näitä voi tehdä lisäpainoilla tai ilman sen mukaan, kuinka tiltissä reidet siinä vaiheessa treeniä ovat. Tätä voi myös soveltaa moniin liikkeisiin ja tehdä kyykyn sijaan vaikkapa prässissä. Vaihtoehtoisesti voit myös kokeilla 1,5 toistoja, joihin voit katsoa ohjeet tästä postauksesta: Tehokas treenivinkki jakoon – Kokeile tätä!

BRUTAALI VIIMEISTELY

Brutaali, mutta sitäkin palkitsevampi viimeistelyyn soveltuva liike on boksille nousu. Kun jalat on jo runnottu ja vielä pitäisi jaksaa nousta boksille yhdellä jalalla, on mehukkaan jalkatreenin ainekset kohdillaan. Muista tehdä liike kontrolloidusti ja nauti polttavasti tunteesta.

PAINOT HELKUTTIIN!

Omalla kehonpainolla tehtävät liikkeet ovat mitä parhaita viimeisteleviä liikkeitä, kun rautaa on jo treenin aikana ehtinyt nostelemaan. Näihin on olemassa monia eri vaihtoehtoja, kuten yhden jalan kyykky, askelkyykky jne. Kyllä jalat tärisee, kun loppuun tekee esimerkiksi jalan ojennusta eteen. Katso tästä lisää loistavia vaihtoehtoja: Kiinteämmät reidet kehonpainolla? Tsekkaa 10 teholiikettä!

PIINAAVAA STAATTISUUTTA

Siinä kohtaa kun salilla on jo puristettu iloa irti reisistä konsentrisilla ja eksentrisillä suorituksilla eli perinteisillä saliliikkeillä, voi lopussa vielä sinetöidä treenisessiot pakettiin isometrisillä eli staattisilla pidoilla. Tähän soveltuu mainiosti esimerkiksi selkä seinää vasten 90 asteen kulmassa ”istuminen” tai staattinen kyykky ihan ilmaa seinääkin. Siinä pääsee myös pääkopan kestävyys samalla testiin, kun aletaan saapua sietokyvyn rajamaille!

Mikään ei anna parempia kiksejä kuin kunnon jalkatreeni! Usein nuppi pettää ennemmin kuin jalat, joten pidä pää kovana – näin pääset ylittämään itsesi! Mahtavia treenejä!

KATSO MYÖS: EPÄTAVALLISET SALILIIKKEET – ONKO NÄISTÄ MIHINKÄÄN?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: SAAKO PAKAROIHIN NÄKYVÄÄ MUOTOA PUOLESSA VUODESSA?

 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *