NÄILLÄ VINKEILLÄ HIP THRUST SEURAAVALLE LEVELILLE!

Hip Thrust! Pakaraliikkeiden kuningas! Viimeksi käytiin läpi pahimmat mokat, mitä hip thrustia tehdessä kannattaa vältellä. Voit kurkata ne täältä: LANTIONNOSTO – ETHÄN VAHINGOSSA TEE SITÄ VÄÄRIN!

Tänään kuitenkin lähtee jakoon mm. sellaisia tipsejä, joilla voit viedä tuntuman ihan seuraavalle levelille! Aina se ei nimittäin ole automaattisesti helppoa! Nämä auttavat sellaisiin tilanteisiin, joissa liike ei mene perille pakaralle. Osa näistä vinkeistä taas on ihan käytännön vinkkejä liikkeen tekemiseen. Kun penkki karkaa alta ja hermot meinaa mennä – mitä Ida tekisi? Haha mä kerron! Kaikkia tipsejä siis luvassa!

HIP THRUST – TIPSIT KEHIIN!

Pito

Tätä vinkkiä kannattaa kokeilla erityisesti silloin, jos tuntuman saaminen pakaroihin on haasteellista. Laske painoja normaaleista sarjapainoista. Pidoissa ollaan yläasennossa puristuksessa pidempään, joten jotta tämä onnistuu, ei voi olla liian suuret painot. Pitojen tekeminen auttaa siihen, että saat haettua puristusta yläasennossa kunnolla pakaraan. Pysy siellä hetki lantion ollessa ojennettuna ja purista pakarat kunnolla yhteen. Laske vaikka kolmeen ja laskeudu sen jälkeen kontrolloidusti alas.

Paussi

Jos hip thrust jo sujuu, voit kokeilla paussia. Kuoleta liike ja pidä paussi ennen kuin lähdet nostamaan painoa ylös. Tämä tarkoittaa sitä, että liike lähtee alhaalta täysin paikaltaan. Pysähdy siis ala-asentoon hetkeksi, ihan kuin tekisit monia ”ykkösiä”, yksi toisto kerrallaan. Lähde puristamaan painoa ylös pakaroilla, vältä painon nykäisyä ja kiskaisemista liikkeelle heilauttamalla lantiota.

Varpaat ylös

Painon tulisi olla kantapäillä. Tätä helpottaaksesi ja mahdollisesti paremman tuntuman saamiseksi voit kokeilla nostaa varpaat ylös niin, että vain kantapäät ovat lattiassa.

Matto tangon ja lantion väliin

Rullaa matto tangon ja lantion väliin niin se ei tunnu ikävältä. Pahinta on jos liikettä ei pysty tekemään kunnolla, siksi että tanko sattuu.

Kokeile eri variaatioita

Hip Thrust yhdellä jalalla

Hip thrust -liikettä pystyy tekemään monella eri tavalla! Valitse itsellesi parhaiten sopiva. Kurkkaa eri variaatiot täältä: Pakarat tulille! Esittelyssä lantionnoston eri variaatiot

Jos penkki meinaa liukua…

Ah en voi sietää, jos penkki meinaa lähteä luisumaan taaksepäin, kun siihen nojaa. Se pilaa sarjan kuin sarjan. Jos penkkiä ei saa asetettua esimerkiksi minkään tolppien kohdalle pysymään paikoillaan, aseta penkin jalkojen taakse painavat levykiekot. Ne estävät penkkiä luisumasta pois alta. Toinen kikkakolmonen on tietysti treenikaveri, joka voi tukea penkkiä sarjasi aikana.

Miten tangon alle pääsee?

Käytä isoja kiekkoja niin painon rullaaminen itsesi päälle onnistuu helpommin. Voit kokeilla liikettä myös Smithissä, jonka alle pääsee aina helposti.

Lukot kehiin

Suosittelen laittamaan lukot tangon päätyihin pitämään kiekot visusti paikoillaan. Jos kiekot lähtevät vähänkin liukumaan jompaan kumpaan suuntaan, ei siitä enää ole paluuta ja liike on täysin toispuoleinen. Saa toinen pakara oikein kunnolla kyytiä ja toinen pääsee aivan liian helpolla.

hip thrust
Crop-treenipaita TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ

Siinä käytännön tipsejä tämän mahtavan hip thrust -liikkeen tekemiseen! Harjoitus tekee mestarin, mutta jos jokin liike ei vain luonnistu, kannattaa kokeilla sen eri variaatioita.

KATSO MYÖS: PARHAAT PAKARALIIKKEET SALILLA – NÄMÄ EIVÄT MENE JALOILLE

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: VASTUSKUMINAUHATREENI JALOILLE – 6 MEHUKASTA LIIKETTÄ!

🔥 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *