BUDDHA BOWL – TÄYDELLISTÄ RUOKAA!

BUDDHA BOWLOijoi mitä makuja! Ja terveellistäkin vielä! Olen nyt viime aikoina tehnyt paljon erilaisia kulhoja, joiden sisältö koostuu monipuolisesti erilaisista aineksista, mauista ja väreistä. Tänään vuorossa on Buddha Bowl, jonka idea on juuri erilaisten raaka-aineiden luova yhdisteleminen siten, että annoksesta tulee maukas, mutta myös ravinteikas ja tasapainoinen.

Kulhon voi muodostaa monella tapaa luovuutta ja mielikuvitusta käyttäen, mutta oleellista on valita joukkoon sellaisia aineksia, joista saa sopivasti proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja sekä eri värejä, freesiä tekstuuria ja tietysti herkullista makua.

Hyödynnä siis sitä mitä kaapista löytyy tai vaihtoehtoisesti suunnittele aineshankinnat oikein antaumuksella! Sopivia Buddha Bowl aineksia voivat olla esimerkiksi alla olevat vaihtoehdot.

Valitse kustakin kategoriasta ainakin yksi täyte buddha bowl -annokseesi:

Proteiinirikkaat linssit, tofu, tempeh, kvinoa, pavut tai herneet.

Hiilihydraattipitoiset riisi, kuskus, peruna tai bataatti.

Runsasrasvaiset hummus, tahini, avokado tai öljyt.

Vihreän väriset lehtikaali, baby pinaatti, parsakaali, kurkku tai salaattisekoitus.

Raikkaan värikkäät tomaatti, paprika, porkkana tai retiisi.

Maistuvat yrtit, valkosipuli, sitruuna- tai limemehu.

Edellä mainittujen ainesten lisäksi Buddha Bowlin voi koostaa lukemattomista muistakin raaka-aineista ja niiden yhdistelmistä. Tämän päivän kulho on herkullinen, värikäs, täyttävä ja nopea valmistaa.Buddha Bowl

BUDDHA BOWL

AINEKSET (1 annos):

Kikherne 115 g (puolikas purkki)

Kvinoa 50 g

Hummus 100 g (Katso ohje herkulliseen omatekoiseen hummukseen täältä. Tässä käytin kuitenkin valmista hummusta)

Tomaatti 2 kpl

Kurkku ½ kpl

Baby leaf sekoitus 50 g

Raastettu porkkana 1 kpl

Sitruunamehu 1 rkl

BUDDHA bowl reseptiBUDDHA BOWL – OHJE:

1. Kuumenna 2 dl vettä kattilassa. Huuhtele kvinoa huolellisesti ja lisää kiehuvan veden joukkoon – anna kiehua hiljalleen noin 10 minuuttia. Lisää halutessasi joukkoon hieman suolaa.

2. Pilko tomaatti ja kurkku paloiksi sekä raasta porkkana.

3. Kokoa kaikki ainekset houkuttelevasti kulhoon, ripottele päälle sitruunamehua tuomaan raikasta makua ja nauti!

Ai että niin yksinkertaista, luonnollista ja maistuvaa! Freesiä päivää jengi!

KATSO EDELLISESTÄ POSTAUKSESTA: INKIVÄÄRI-KURKUMA-SHOTTI ILMAN MEHUSTINTA

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥🔥

 Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (6)
  1. Nämä lihattomat reseptit on ihan parhaita! Kiitos vinkistä

    1. Anytime ihana!💛💛 Kiva kuulla, että tykkäät!🤗

  2. Tämän voi koostaa varmaankin myös eläinperäisiä tuotteita käyttäen, esim brotsku, tonnikala, raejuusto yms 😊
    Kiva idea! Täytyy laittaa korvan taakse tämä idis 😊

    1. Tämä on kyllä niin freesi ateria ja siitä jää niin hyvä olo kehoon😊 Buddha Bowl taitaa alunperin olla kasviperäinen, mutta mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että aina saa soveltaa!😊👌

      1. Aivan, nimellä toki ei sinänsä väliä, ajattelin vain, että jos kasviperäiset protskut ei mee alas, niin voi soveltaa 😊

        1. Joo todellakin saa soveltaa!😍

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *