ÄLÄ VAIN TREENAA NÄISSÄ TILANTEISSA!

Sis. mainoslinkkejä

MILLOIN EI SAA TREENATAEthän koskaan skippaa treenejäsi? Se on nimittäin häviäjien hommaa ja siinä voi aivan saman tien lyödä luovuttajan leiman otsaan – no pain, no gain!

Vaikka joskus edellä kuvailtuun ajattelutapaan saattaa törmätä silloin tällöin, on oikeasti hyvä muistaa kaikki tosielämän eri sävyt myös mustan ja valkoisen välimaastosta. Tuloksia saa vain tekemällä töitä säännöllisesti ja pitkäjänteisesti, eikä treenejä turhan päiten kannata toistuvasti jättää väliin, mutta joissain tilanteissa on kuitenkin suotavaa jäädä mieluiten kotiin lojumaan.

Sairastuminen

Ihan lievä nenän tukkoisuus ei välttämättä vielä estä kaikkea toimintakykyä, mutta muutoin sairaana ei kannata treenata. Kipeänä treenaaminen on pahimmillaan hengenvaarallista eikä missään nimessä suositeltavaa. Jos kuumemittari paukahtaa normaalilämpöjen yläpuolelle, niin paras teko terveyden ja kehityksen kannalta on jäädä vällyjen väliin parantumaan. Myös palaaminen koviin treeneihin liian nopeasti sairastelun jälkeen toipilasaikana saattaa aiheuttaa turhia takapakkeja ja pitkittää oireiluja. Maltti on valttia ja terveys ennen kaikkea!

Krapula

Jos ilta venyi pitkäksi ja juhlan humussa nieluun päätyi kohtuukäyttöä runsaammin etanolipitoista nesteytystä, saattaa seuraavana päivänä päätä kolottaa, vatsassa kiertää ja korvissa suhista. Kropalla voi riittää tekemistä bileillan jälkipyykkien kanssa koko päiväksi ja siihen projektiin ei kovan lihastyön aiheuttama lisästressi tuo helpotusta – salille ehtii onneksi sitten taas seuraavana päivänä.

treenaaminen krapulassa

Loukkaantuminen

Joskus fyysiset vammat saattavat rajoittaa treenejä tai jopa estää niiden tekemisen kokonaan. Urheilijalle toipumisaika saattaa olla henkisesti todella haastava, jos jokin vamma määrittelee treenitahdin – tästä on allekirjoittaneellakin valitettavasti kokemusta parissa eri muodossa. Lue: Auts nyt sattui! Kepeillä mennään taas! ja Polvikierukka sanoi naps! Loukkaantumisen sattuessa on tärkeää edetä lääkärin ja muiden asiantuntijoiden antamien ohjeiden mukaisesti, vaikka mieli tekisikin jo laittaa kunnolla vaihdetta silmään ja painaa kaasua.

Ennen pitkää lentomatkaa

Tämä tulee puhtaasti omasta kokemuksestani. Aikoinaan ennen pitkää ulkomaan lentoa kävin edellisenä iltana kiskomassa alle oikein törkeät jalkatreenit, jossa ei erikoistekniikoita säästelty tai kelloa katseltu. Mikäs siinä, kun voi hyvin mielin laittaa lentokentällä laukkua hihnalle ja odotella tulevaa reissua reidet pinkeinä. Ennalta ei kuitenkaan tajunnut kunnolla huomioida, että turistiluokan tiiviissä tunnelmassa jalat alkoivat antaa kiitosta tehdystä työstä tavallista voimakkaammin. Se oli kamalaa. Matka vain jatkui ja särky yltyi, eikä käytävilläkään käyskentely tuonut edes laihaa lohtua tilanteeseen. Toistamiseen en samaa virhettä ole enää toisaalta tehnyt – kantapään kautta jää opit parhaiten mieleen.

Toki ennen lentoa voi oikeasti treenata eli ei tarvitse kokonaan salia skipata, mutta tosiaan pahimmat failuretapposetit saattaa olla paikallaan ajoittaa viisaammin!

jata-treeni-valiinälä treenaa

Adidas-shortsit täältä / Adidas-verryttelytakki täältä / Adidas-sukat täältä

Kivaa tiistaita jengiläiset! Edellisessä postauksessa: Halpoja meikkejä!! Tätä olen metsästänyt!

Kommentit (25)
  1. Ihanat shortsit!! 🙂
    Noin muuten ei ole sanottavaa skippailuun. Yleensä, jos skippaan kerran, tauosta tulee pitkä. Toki just noi sun mainitsemat asiat erikseen, mutta siis jo ihan vaan laiskuuttani keksin tekosyyn.. 😛

    1. Kiitos! 🙂 haha niin siinä kyllä helposti saattaa käydä! Kun antaa pilkusormen se vie koko käden!

  2. Moi! Sulla on tosi hyvä blogi, ja selkeät ohjeet kaikkeen! Oisko sulla hyviä liikkeitä pohkeiden treenaamiseen kotona? Täällä olis yks lukija joka ois niiden tarpeessa! Kiitos jos sinulla on vinkkejä!

    1. Heips ja kiitos! 🙂 en ole tainnut pohkeista vielä paljon kirjoitella mutta se on kyllä suunnitteilla 💪

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *