ÄÄRIMMÄISEN TEHOKAS TREENI JOKA MONELTA JÄÄ HYÖDYNTÄMÄTTÄ

metsalainens

Tätä treeniä ei monesti nää tehtävän vaikka se äärimmäisen tehokas onkin. Oletko sinä vielä kokeillut tätä tai kuuluuko se kenties joka talven treenirutiineihisi?

Kyseessä on mäen ja hangen hyödyntäminen kovassa, mutta varsin piristävässä treenissä. Mäkijuoksut itsessään ovat jo rankkoja ja kun niihin vielä yhdistää olosuhteiden salliessa lumen, on kova vastus taattu. Koita siis valita paikka, jossa lunta ei ole aurattu – mitä syvempi hanki, sitä enemmän haastetta.

Viime vuonna rämmin menemään metsässä näitä treenejä ja nyt kun viimein tänne Etelä-Suomeen on saatu taas lunta, ovat mäkijuoksut luonnon helmassa taas päässeet spontaaneihin sporttihetkiin. Postauksen lopussa annan esimerkin voimapainotteiseen harjoitukseen.

Tällaisessa treenissä eritoten takareidet, pakarat ja pohkeet pääsevät työskentelemään oikein kunnolla, jotta mäen huipulle asti kipuaminen onnistuu. Treeni on voimapainotteinen erityisesti, kun mäki on suht jyrkkä ja vedot lyhyehköjä sekä rivakoita sprinttejä.

lumisprintti

Seuraavana päivänä treenistä voi tuntea kuinka lihakset ja mahdollisesti ihan uudet paikat ovat hellinä. Ennen harjoituksen aloittamista onkin tärkeää muistaa lämmitellä hyvin ja alkuun voi tehdä myös muutaman kevyemmän sekä hitaamman nousun. Alla esimerkki harjoituksesta.

VOIMATREENI (LUMISESSA) MÄESSÄ

– Suht jyrkkä mäki
– 10-20 sekunnin sprinttejä
– 8-10 vetoa

Jos kaipailet lisää vaihtelua treeneihin, tsekkaa myös: Ohjeet pyramidijuoksuun! Raitista ilmaa, energiaa ja jäätävän hyvää treenifiilistä! 

Edellisessä postauksessa: NÄIN KOOSTAT RUOKAVALION ITSE

  

 

Kommentit (13)
  1. Mistä nuo ihanat treenivaatteet?

    1. Pöksyt on Women’s Bestiltä ja fleece on saatu joululahjaksi, joten siitä en tiedä 🙂

  2. Saako tulla pulkalla alas 🙂

    1. Ehdottomasti! 😀 paljon hauskempaa!😄

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *