AAMUPALA IDEOITA – JOTAIN MUUTA KUIN PUUROA!

Helppo-aamupala-ideoitaAamupala ideoita kehiin! Hyvää huomentaaaaa! Vaikka puuro onkin aina nappi valinta aamupalapöytään, joskus tekee vain mieli jotain muuta! Jotkut voi ryystää puuroa nassuun kyllästymättä oikeasti vuosia – luen itseni tähän ryhmään, mutta mullekin tulee kausia, jolloin puuro ei vain houkuttele. Mitä muita ihania aamupala ideoita meikäläisellä on taskussa? Kerron mun go to -smoothien, pika-aamupalan, herkullisen toast-aamupalan ja sellaisen aamupalan, joka toimii loistavasti myös välipalana sekä lounaaksi töihin.

AAMUPALA IDEOITA X 4

MAUSTETTU SULATEJUUSTO-TOAST

No saako sitä leipää syödä? Totta helkkarissa! Tämä ensimmäinen voi näyttää simppeliltä ja sitä onkin, mutta siinä piilee aivan järisyttävän hyvät maut valkosipulin ystäville. Ai että! Tämä on mun isin lyömätön kikkakolmonen ja tekee ruuasta kuin ruuasta miljoona kertaa maistuvampaa.

Osta ihan valmis maustamaton sulatejuusto ja murskaa sinne itse valkosipulin kynsiä – MONTA! Lisää myös chiliä myllystä ja voilà tämä taivaallinen herkku on valmista! Levitteestä tulee vielä maistuvampaa, kun annat sen seistä jääkaapissa muhimassa. Parasta se onkin seuraavana päivänä, vaikkakin käyttövalmista jo heti sekoituksen jälkeen.

Voin kertoa, että tuo tekee toasteista järkkyhyviä! Siihen päälle ei enää sitten mitään ihmeellisyyksiä haluakaan vaan siivut kurkkua tai salaatinlehteä riittää. Nam!

Tarvitset:

Sulatejuustoa
Valkosipulinkynsiä
Chiliä
Kurkkua

Tämän kanssa tykkään syödä raejuusta protskun lähteenä sekä juoda kupposen kuumaa kahvia. Ah nam! Tästä setistä mulle tulee mieleen ihan viikonloppu.

FREESI SMOOTHIE

Jos haluan vaihtelua rakkaaseen puurooni, niin tämä on toinen toimiva vaihtoehto aamupalaksi tai miksei välipalaksikin.

Smoothie, johon laitan
– banaania
– mansikkaa
– mustikkaa
– erilaisia pähkinöitä mitä kotoa löytyy, kuten cashewpähkinää, saksanpähkinää, pekaanipähkinää ja pistaasia
– maustamatonta heraa, myös vaniljan makuinen toimii!
– vettä

Kaikki blenderiin ja NAM! Helppoa, yksinkertaista, ravinteikasta ja superhyvää. Ei siinä kuule ihmeellisyyksiä vaadita. Hedelmiä ja marjoja vähän vaihtelen sen mukaan mitä multa löytyy. Esim. omena sopii tuonne joukkoon erinomaisesti. Pähkinät antavat hyviä rasvoja ja auttavat pitämään nälkää poissa. Maustamaton hera tai vaniljahera taas sopivat maultaan hyvin tuonne joukkoon ja sillä saa helposti riittävän proteiinisykäyksen päivän alkuun. Oh jes!

PIKA-AAMUPALA

AamuPala-IdeA

No sitten pika-aamupala, joka on oikeasti PIKA! Tämä on sellainen jonka vedän, jos en ehdi nauttimaan aamupalaa erikseen vaan haluan sen olevan masussani asap! Tämän syömiseen kuluu nimittäin kaksi minuuttia jos sitäkään, ja jos laittaa nämä vielä valmiiksi edellisenä iltana, niin tässä vedetään kyllä jo aamupalojen nopeusennätyksiä!

– Sheikkeri, johon laitan heraa ja MCT-öljyä sekä vettä tottakai!
– Erilaisia pähkinöitä, kuten cashew, saksanpähkinä, pekaanipähkinä

Simppeli, mutta järkevä ja jokaisella jutulla on taas jokin tarkoitus! Ensinnäkin proteiinia koneeseen, jotta yön jälkeen saadaan proteiinisynteesi taas käyntiin ja aminohappoja kiertoon. Mct-öljy taas on loistava keskipitkien rasvahappojen kikkakolmonen, joka imeytyy nopeasti eikä maistu miltään! Koska tässä setissä ei tuu oikeastaan ollenkaan hiilaria, niin MCT-öljystä sitä energiaa saa nopeasti käyttöön. Pähkinät taas monipuolistavat bileiden rasvahappoprofiilia ja niistä vapautuu hitaasti energiaa. Näin vaikka tämä pika-aamupala onkin pikainen, sen jälkeen ei tule heti samantien taas nälkä.

KANANMUNAMUFFINSIT

AAMUPALA IDEOITA

Nam! Nämä muffinit sopivat aamupalapöytään ja myös maittavaksi välipalaksi sekä töihin mukaan otettaviksi. Voit syödä ne heti uunituoreina tai napata myöhemmin jääkaapista naposteltavaksi. Mikä loistava idea kiireisiin aamuihin, kun nämä on jo valmiiksi tehty! Ne maistuvat nimittäin hyviltä niin lämpiminä kuin kylminäkin ja aineksia saa vaihdella oman kaapin sisällön mukaan. Teen itse nykyisin nämä lihattomina, mutta alunperin näihin aamuisiin kuppikakkuihin tuli:

10 kananmunaa
Pinaattia
Pekonia
Paprikaa
Valkosipulia
Sipulia
Mustapippuria
Suolaa

Sekoita kananmunat, pilkotut kasvikset ja mausteet keskenään kulhossa. Esikypsennä pekonisuikaleita mikrossa 1,5 minuuttia ja pilko ne sen jälkeen sekä lisää seokseen. Kaada muffinivuokiin ja paista 200 asteisessa uunissa noin 15 minuuttia. Nauti!

helppoja aamupalaideoita

Sanoiko joku puuro? No ei tänään! Jos kuitenkin haluat kurkkia, mun herkullisen puuroaamupalan, joka maistuu melkein jälkkäriltä, katso tästä postauksesta ”suolainen kinuski-puuro” 😊 Siinäpä muutamia toimivia aamupala ideoita tähän viikkoon! Mahtavaa viikonlopun alkua!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: LIFE UPDATE

🔥 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (10)
  1. Hei, oletko lopettanut kasvissyönnin?

    1. Moooi!🤗 En ole! Vuosi oltu😍❤️

  2. Hei mistä nuo ihanan pirteät housut ovat?? 😍

    1. Moi murunen! Ne on Fashion Novasta :))

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *