Ida Jemina
Ida Jemina

8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä!

sis. mainoslinkkejä

ylos-alas-lankku-eka

Nyt lankutetaan! Tiedossa on haastava ja tehokas 8-vaiheinen treeni!  

Lankku – tuo ilonkyyneleet pintaan nostattava coreliike! Inhottavuudestaan huolimatta tai ehkäpä juuri siitä syystä, se on mitä mainioin kehonpainoliike. Usein kuitenkin lankussa pysyminen sekuntikelloa kärsimättömästi tuijottaen on myös pääkopalle iso haaste ja paikoillaan kököttäminen tylsää. Niinpä olen tehnyt 8 vaiheisen lankkutreenin, joka on haastava, mutta samalla myös hauska tehdä.

Koko treenin kesto on 4 minuuttia, mikäli kaikki liikkeet tekee putkeen. Voit helposti mukauttaa treenin haastavuutta oman kuntotasosi mukaan ja tarvittaessa pitää taukoja eri vaiheiden välillä. Mikäli jotkut liikkeet tuntuvat haastavilta, voit helpottaa niitä laskemalla polvet lattiaan ja pitämällä asennon muuten samanlaisena. Jos taas kaipaat lisähaastetta, voit pidentää pitojen kestoa ja jättää tauot pitämättä. Treenin aikana muista hengittää ja pitää asento tiukkana. Kannattaa suorittaa liikkeet jollakin pitävällä alustalla.

Koko treeni sisältää 8 vaihetta ja jokaisen vaiheen kesto on 30 sekuntia. Ei haittaa vaikka välillä pyllähtäisi, ei kun ylös vain ja jatkamaan!  IIIIIIIK oletko valmis? ALOITETAAN!

1. Lankku kämmenet lattiassa 30 sekuntia

lankku-kammenet-maassa
2. Ylös-alas lankku 30 sekuntia

ylos-alas-lankku
3. Supermieslankku – vastakkaiset raajat irti lattiasta. Pysy asennossa 15 sekuntia per puoli, yht. 30 sekuntia

superman-lankku
4. Kylkilankku – nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas 30 sekuntia

kylkilankku-toinen
5. Sama kylkilankku toisin päin 30 sekuntia, nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas

kylkilankku
6. Kyynärlankku polvitäpäytyksin 30 sekuntia. Täpäytä täpäytä!

polvi-tap
7. Shoulder taps 30 sekuntia. Täp täp täp! Vuorokäsin koko 30 sekunnin ajan.

shoulder-tap
8. Lankku kyynärpäät lattiassa 30 sekuntia – jaksaa jaksaa! Kohta ollaan maalissa!

kyynarpaa-lankku

BANG ja treeni on siinä! Kyllä core kiittää, ai että! Kuka aikoo kokeilla?

Ajattelin, että kaikkien mukaan lähteneiden kesken arpoisin jonkun ylläripalkinnon! Jaa kuva treenistäsi Instagramissa ja tägää @idajemina ja #lankkutreeni, niin pääsen näkemään ilonkyyneleitä tihkuvat lankkuhetkesi ja olet mukana kisassa. Haasta ihmeessä myös kaverisi mukaan! Jes! Tsemppiä!! 

Adidas toppi täällä / Seamless treenitrikoot täällä / Musta-valko-lenkkarit täällä

lettipaa

Osallistu myös edellisessä postauksessa olevaan luontaistuotearvontaan, joka on nyt käynnissä! Kaikki perheenjäsenet, poika- ja tyttöystävät, mummot ja kaverit mukaan niin voittomahdollisuudet paranevat! Voita ja osallistu täällä!

Kommentit (28)

  1. Johanna

    Hei seurailen suo snapissä ja tuli mieleen, kun näin herkullisen kuvan sun aamupuurosta, että mitä kaikkee laitat siihe paljon kaurahiutaleita ja nestettä yms? 😀

  2. Suvisini

    Aion kokeilla, vaikka ei kunto (tai core) riitäkään. Yrittänyttä ei laiteta vai miten se menikään :]

    • Ida Jemina

      Loistavaa!! Se on oikea asenne! 🙂 ei kun corelle ihmeteltävää! Jes tsemppiä!

  3. Taru

    Ehdottomasti menee kokeiluun tämä treeni! 🙂 Mitä kokoa käytät kuvan housuista? Mietityttää onko housut pientä vai normaalia mitoitusta..

    • Ida Jemina

      Jesss!! Voin kertoa, että seuraavana päivänä tuntuu 😀 Ne on S:t. Aika piukat mulle mutta materiaali myös tosi venyvää, just sellaista mistä pidän trikoissa 🙂

  4. Mira

    Nyt on treeni tehty! 🙂 Oli tosi kiva, eikä hirveän rankka. Onko mitään vinkkejä kesäkunnon saavuttamiseksi?

    • Ida Jemina

      Mahtavaa! 🙂 Syö, liiku ja nuku tarpeeksi. Ensiksi lähtisin tsekkaamaan mitä laittaa suusta alas 🙂

  5. Noora

    Moikka!
    Toi treeni vaikuttaa aivan mahtavalta, pakko kokeilla kyllä huomisen lepopäivän jälkeen! 😉
    Asiani koskee kuitenkin juoksemista. Ongelmaksi on tullut se, että vatsa menee sekaisin juostessa. Vatsani toimii muuten aivan normaalisti eikä mene edes sekaisin helposti, taikka en ole huomannut minkään ruoka-aineen sitä aiheuttavan. Olen yrittänyt kokeilla syödä kevyesti ennen juoksua, lähteä juoksemaan tuntia myöhemmin syömisestä, mutta näilläkään ei ole ollut vaikutusta.
    Jos juoksen n.5km vatsan kanssa ei tule ongelmia. Mutta heti, jos lenkki menee pidemmäksi (7-10km) alkaa vatsassa tuntua, kuin mahatauti iskisi kesken kaiken. Haluaisin saada ongelmaani jotain apua, että saan juostua pitkiä lenkkejä ilman polulta poikkeamista metsään… Toivottavasti osaisit auttaa edes vähän ongelmaani! 🙂

    • Ida Jemina

      Moikka Noora! Jes, kokeile ihmeessä! 🙂 Onpas ikävä ongelma :/ en valitettavasti osaa sanoa tähän muuta kuin kannattaa jatkaa sopivan pre workout rutiinin etsimistä, mahdollisesti pitää vielä pidempää väliä syömisen ja treenin välillä ja kasvattaa lenkkejä ihan pieniä määriä kerrallaan totuttautumalla.

  6. Lea

    Lähden mukaan heti tänään, mutta edustan enemmän dinosaurus-ikäpolvea, eli en käytä instaa 😊.

    • Ida Jemina

      Haha loistavaa Lea! Mukaan vaan! 🙂

  7. Sari

    Kiitos kivasta vatsareenistä, täytyy laittaa kokeiluun!
    Ihastuin noihin trikoihin, ja menin heti katsomaan, mutta joku sivuilla oli kommentoinut että iho kuultaa selvästi läpi.. Oletko huomannut samaa vai onkohan vain liian pieni koko?:)

    • Ida Jemina

      Eipä kestä Sari! Ei kun vatsalihakset laulamaan! 🙂 Jep, nämä on kyllä ihanan näköiset ja hyvin istuvat! Mulla ei iho kuulla selvästi läpi, mutta en toisaalta näillä kyllä maastavetoa lähtisi heti ensimmäisenä tekemään. Tykkään kyllä juuri tästä materiaalista tosi paljon trikoissa, kun ovat venyvät ja istuvat, mutta valitsisin ehkäpä M koon nykyisen S koon sijaan 🙂

  8. nicole

    Ehdottomasti pakko koittaa! Rakastan rääkkitreenejä xD

    • Ida Jemina

      Oh jea!! Tsemppiä!!!! :)))

      • Vicky

        Oli kyllä superkiva reeni! Kiitos 😊 heti huomenna uusiks, jos pystyn 😀

        • Ida Jemina

          Hyvä Vicky!!! 🙂

          • Joke

            Innostava. haastava kasi harjoite , kympin arvoinen !

            • Ida Jemina

              😊👊

  9. Pieni opas onnelliseen ja terveelliseen elämään + arvonnan voittajat | Ida Jemina

    […] you worry! Koitan järkkäillä uusia taas tulevaisuudessa! Tällä hetkellä käynnissähän on 8 liikkeen lankkutreenihaaste, johon on moni lähtenyt mukaan! Jos vatsapalikat eivät vielä ole hellinä, niin nyt lankku […]

  10. TREENAA HELPOSTI KOTONA – TSEKKAA NÄMÄ 10 TEHOKASTA KOTITREENIÄ! | Ida Jemina

    […] 2. 8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä! […]

  11. Alavatsan kiinteytys – Miten eroon alavatsaläskistä? | Ida Jemina

    […] 8 liikkeen haastava lankkutreeni […]

    • Aliisa

      Moikka! Olen 13-vuotias tyttö. Olen 166cm pitkä ja painan 67kg. Mitä teen, että saisin pudotettua 53kg?

  12. Vatsatreeni painoilla vai ilman? Leveneekö maha? – Ida Jemina

    […] 8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä! […]

  13. NYT TREENATAAN YHDESSÄ VATSOJA! VALITSE NÄISTÄ KOLMESTA! – Ida Jemina

    […] 8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä! […]

  14. Riikka

    Haastoin miehen mukaan ja olipa tehokas 4 minuuttinen! Kiitos!

    • Ida Jemina

      Ihan mahtavaa! Hyvä Riikka!! 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *