8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä!

sis. mainoslinkkejä

ylos-alas-lankku-eka

 

Nyt lankutetaan! Tiedossa on haastava ja tehokas 8-vaiheinen treeni!  

Lankku – tuo ilonkyyneleet pintaan nostattava coreliike! Inhottavuudestaan huolimatta tai ehkäpä juuri siitä syystä, se on mitä mainioin kehonpainoliike. Usein kuitenkin lankussa pysyminen sekuntikelloa kärsimättömästi tuijottaen on myös pääkopalle iso haaste ja paikoillaan kököttäminen tylsää. Niinpä olen tehnyt 8 vaiheisen lankkutreenin, joka on haastava, mutta samalla myös hauska tehdä.

Koko treenin kesto on 4 minuuttia, mikäli kaikki liikkeet tekee putkeen. Voit helposti mukauttaa treenin haastavuutta oman kuntotasosi mukaan ja tarvittaessa pitää taukoja eri vaiheiden välillä. Mikäli jotkut liikkeet tuntuvat haastavilta, voit helpottaa niitä laskemalla polvet lattiaan ja pitämällä asennon muuten samanlaisena. Jos taas kaipaat lisähaastetta, voit pidentää pitojen kestoa ja jättää tauot pitämättä. Treenin aikana muista hengittää ja pitää asento tiukkana. Kannattaa suorittaa liikkeet jollakin pitävällä alustalla.

Koko treeni sisältää 8 vaihetta ja jokaisen vaiheen kesto on 30 sekuntia. Ei haittaa vaikka välillä pyllähtäisi, ei kun ylös vain ja jatkamaan!  IIIIIIIK oletko valmis? ALOITETAAN!

1. Lankku kämmenet lattiassa 30 sekuntia

lankku-kammenet-maassa
2. Ylös-alas lankku 30 sekuntia

ylos-alas-lankku
3. Supermieslankku – vastakkaiset raajat irti lattiasta. Pysy asennossa 15 sekuntia per puoli, yht. 30 sekuntia

superman-lankku
4. Kylkilankku – nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas 30 sekuntia

kylkilankku-toinen
5. Sama kylkilankku toisin päin 30 sekuntia, nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas

kylkilankku
6. Kyynärlankku polvitäpäytyksin 30 sekuntia. Täpäytä täpäytä!

polvi-tap
7. Shoulder taps 30 sekuntia. Täp täp täp! Vuorokäsin koko 30 sekunnin ajan.

shoulder-tap
8. Lankku kyynärpäät lattiassa 30 sekuntia – jaksaa jaksaa! Kohta ollaan maalissa!

kyynarpaa-lankku

BANG ja treeni on siinä! Kyllä core kiittää, ai että! Kuka aikoo kokeilla?

Ajattelin, että kaikkien mukaan lähteneiden kesken arpoisin jonkun ylläripalkinnon! Jaa kuva treenistäsi Instagramissa ja tägää @idajemina ja #lankkutreeni, niin pääsen näkemään ilonkyyneleitä tihkuvat lankkuhetkesi ja olet mukana kisassa. Haasta ihmeessä myös kaverisi mukaan! Jes! Tsemppiä!! 

Adidas toppi täällä / Seamless treenitrikoot täällä / Musta-valko-lenkkarit täällä

lettipaa

Osallistu myös edellisessä postauksessa olevaan luontaistuotearvontaan, joka on nyt käynnissä! Kaikki perheenjäsenet, poika- ja tyttöystävät, mummot ja kaverit mukaan niin voittomahdollisuudet paranevat! Voita ja osallistu täällä!

Kommentit (28)
  1. Hei seurailen suo snapissä ja tuli mieleen, kun näin herkullisen kuvan sun aamupuurosta, että mitä kaikkee laitat siihe paljon kaurahiutaleita ja nestettä yms? 😀

    1. Oih se on hyvää!! 🙂 kiva kun seurailet 🙂 siinä on kaurahiutaleita, vettä, banaani, herkkumixiä, ruusunmarjajauhetta ja suolaa 🙂

  2. Aion kokeilla, vaikka ei kunto (tai core) riitäkään. Yrittänyttä ei laiteta vai miten se menikään :]

    1. Loistavaa!! Se on oikea asenne! 🙂 ei kun corelle ihmeteltävää! Jes tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *