7 MAHTAVAA SELKÄLIIKETTÄ – NÄITÄ ET VÄLTTÄMÄTTÄ TIENNYT VIELÄ!

Aivan superia sunnuntaita hikipäät! Selkätreenissä monipuolisuus on poikaa ja tänään laitankin postaukseen monia sellaisia liikkeitä, jotka ei vältsisti ole niitä kaikista yleisimpiä! Selän lihaksisto kaipaa kehittyäkseen rasitusta monesta kulmasta ja vinkkelistä riittävän haastavilla liikkeillä. Vetoliikkeitä voi onneksi tehdä eri suunnista horisontaalisesta vertikaaliseen ja siltä väliltä sekä eri otteilla, leveyksillä ja välineillä – tänään lähteekin jakoon monta omaa suosikkiani!

Ja hei!! Jos selkään on vaikea saada tuntumaa, katso tämä postaus: SELKÄTREENI EI TUNNU? OTA NÄMÄ 10 KIKKAA KÄYTTÖÖN!

1. TALJAVETO YLHÄÄLTÄ

Tämän liikkeen voi suorittaa missä tahansa ylhäältä lähtevässä taljassa. Nappaa kahvasta kiinni vastaotteella ja vedä kohti rintalastaa samalla lapoja yhteen puristaen. Vie kahva takaisin ylös rauhallisesti ja tunne polttava venytys yläselän lihaksissa! Aivan loistava!!

2. TALJAVETO ALHAALTA

Tartu kahvasta kiinni vastaotteella tällä kertaa alhaalta tulevasta taljasta. Vedä kahva keskikroppaa kohti lapoja yhteen puristaen. Vie kahva takaisin alas samalla päästäen yläselkä venytykseen. Tykkään joskus tehdä tätä ja edellistä liikettä vuoro- tai supersarjoina, jolla saa tosi kokonaisvaltaisen tuntuman selkään! Kokeile!

3. RÄKKISOUTU

Asetu telineissä olevan tangon tai Smithin alle tarttuen tangosta hieman hartioita leveämmällä otteella. Vedä yläkroppa ylös kohti tankoa ja päästä jarruttaen takaisin alas. Voit keventää liikettä pitämällä jalat koukussa tai vastaavasti tehdä siitä haastavamman pitämällä jalkoja penkillä tai boksilla.

4. MEADOWS-SOUTU

Aseta tanko kulmaan tai tankoniveleen mikäli saliltasi sellainen löytyy. Nappaa tangon päästä kiinni poikittaisessa suunnassa ja ota tukea toisella kädellä etummaisesta jalasta. Vedä tanko poltetta makustellen ylös ja päästä hitaasti takaisin alas.

5. KULMASOUTU VUOROKÄSIN

Nappaa käsipainot ja vedä ne ylös kohti alavatsaa. Laske vuorokäsin käsipaino kerrallaan alas samalla toisen pysyessä pidossa ylhäällä odottamassa omaa vuoroaan. Nosta paino takaisin ylös pitoon ja laske toinen paino vuorostaan alas. Tällä tavoin saa mukavasti vaihtelua tavalliseen kulmasoutuun ja superkovan tuntuman polttavien pitojen ansiosta!

6. T-KULMASOUTU

Tämä on oldie mutta goldie! Aseta tanko kulmaan tai tankoniveleen. Asetu seisomaan tangon ylle tukevaan asentoon sen jäädessä haarojen väliin ja sujauta V-kahva tangon alle.  Nappaa kahvasta kiinni, nouse ylös sopivaan, noin 45 asteen kulmaan, jossa pysytään suorituksen ajan. Vedä kahva kohti alavatsaa, jonka jälkeen laske paino jälleen rauhallisesti alas.

7. TUETTU KULMASOUTU YHDELLÄ KÄDELLÄ

Tällä saa tosi hyvin eristetysti keskityttyä kunnon tuntumaan yksi puoli kerrallaan. Aseta tukijalan polvi penkille samalla ottaen myös kädellä penkistä tukea. Vedä käsipaino ylös kohti kylkeä puristaen kunnolla yläselän lihaksilla ja laske takaisin alas päästäen latsi mojovaan venytykseen. Oh jesssss!

Aivan mahtavia liikkeitä sano minun sanoneen! Selkätreenissä liikevaihtoehtoja ei ole koskaan liikaa, joten ei kun talteen ja testaamaan! Toivottavasti diggasit postauksesta!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: 4X RUOKAHIMOT – NÄIHIN OLEN KOUKUSSA!

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *