5 loistavaa vaihtoehtoa kyykylle – ei painoa harteilla!

Sis.mainoslinkkejä

Minäpäs ajattelin näyttää viisi loistavaa vaihtoehtoa niin sanotulle normaalille kyykylle, joita voi kokeilla takakyykyn sijaan. Näissä kaikissa variaatioissa paino tulee alhaalta eikä ylhäältä harteilta. Erilaisia variaatioita kannattaa hyödyntää, sillä jokainen liike on hieman toisestaan poikkeava. Itselleen uusien liikkeiden kokeilemisen myötä saattaa myös löytää niitä uusia suosikkeja! 

1. KÄSIPAINOKYYKKY / Dumbbell Squat

Joillekin ohjelmillani treenaaville tämä loistava liike onkin käynyt jo tutuksi, mutta se näkyi myös jalkatreenivideossa, jonka kuvasimme Tikiksen kanssa. Jos se on mennyt sulta ohi, niin voit katsoa koko treenin TÄÄLTÄ

Ota kaksi käsipainoa ja roikota niitä sivulla. Tykkään käyttää tässä remmejä, jotta puristusvoima ei lopu käsistä kesken – jaloissa on kuitenkin sen verran enemmän ruutia näppeihin verrattuna. Liike on raskas ja siinä pääsee koko kroppa työskentelemään. Kuluttavuutensa ansiosta se sopii myös todella hyvin erilaisiin kuntopiireihin.


2. SUMOKYYKKY KÄSIPAINOLLA / Sumo Squat with Dumbbell

Myös tämä variaatio näkyi treenivideolla ja siinä tein sen hiissauksella – eli en missään vaiheessa noussut kokonaan ylös vaan tein polttavaa lyhyempää liikettä alhaalla. Ai että! Pidän käsipainoa vaakatasossa, jotta pääsen menemään tarpeeksi alas. Sitä voi myös pitää pystyssä, mutta tällöin voi olla hyvä seistä korokkeiden päällä, jottei paino kolahda liian nopeasti lattiaan.

3. JEFFERSON-KYYKKY / Jefferson Squat

Reisille ja pakaroille kyytiä! Kuka on treenannut tällä liikkeellä? Pidä tanko jalkojen välissä sekä ota toisella kädellä kiinni edestä ja toisella takaa.

4. LANDMINE-KYYKKY ALAOTTEELLA / Landmine Squat with a Low Grip

Pienen videon tästä treenistä voit katsoa Instagramista @idajemina

Maamiinakyykky! Tähän tarvitaan tanko ja jokin mihin tanko nojaa, jotta se pysyy hyvin paikoillaan, kuten esim. kulma tai levypaino. Normaalisti liikkeessä paino pidetään ylhäällä rinnassa, mutta sen voi halutessaan tehdä myös pitäen tankoa koko ajan alhaalla. Testaa ihmeessä molempia vaihtoehtoja!

5. KYYKKY TALJASSA / Cable Squat

Toppi täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä

Liikekulma poikkeaa vapailla painoilla tehtävistä kyykkyliikkeistä sillä vastus tulee diagonaalisesti edestä alhaalta. Liikkeessä pääsee kyykyn lisäksi ojentamaan tehokkaasti lantiota, mikä lisää pakaroiden poltetta! Tämä näkyi 20 minuutin jalkatreenissäni ja se oli aivan loistava viimeistelevä liike treenille! Kannattaa tsekkaa koko nopea tehotreeni TÄÄLTÄ!

Kaipaatko lisää idiksiä treeniin? Tsekkaa myös yksi viime vuoden suosituimmista postauksista: JALKOIHIN UPEAA MUOTOA- KOKEILE TÄTÄ TREENIÄ KÄSIPAINOILLA!EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: TAPAA UUSI PERHEENJÄSENEMME 

YouTube: Ida Jemina
Snapchat: idajemina
Instagram: @idajemina
Facebook: Ida Jemina

Kommentit (16)
  1. Nyt kun kesä lähenee ja vaatteet vähenee niin olisko mielessä alleja vastaan jotain kivoja kotona suoritettavia liikkeitä?! Tulisi tarpeeseen jos vielä jotain pystyis pelastaan…

    1. Moikkista! Ilman painoa kotona pystyy treenaamaan esimerkiksi ojentajapunnerruksella ja dipillä. Näistä kuvat voit tsekata postauksista: Postaus 1 ja postaus 2 🙂

  2. Vasta pari viikkoa sitten löysin sun blogin ja pakko sanoa että tykkään kovasti! Täältä löytynyt mahtavia treenivinkkejä ja omat sali treenit on saanut mukavaa vaihtelua ja motivaatio on kasvanut. Todellakin aijon jatkaa lukemista ja ottaa lisää liikkeitä omiin sali treeneihin!

    1. Mahtavaa että löysit tänne Mari! Tervetuloa! 🙂 ihan huikeeta, jatka samaan malliin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *