5 ihanan makoisaa puuroideaa – katso ohjeet!

omena-rusina-granaattiomena-pellavansiemen-k

Puuro kuuluu lähes joka aamuuni ja toisinaan sitä syödään myös päivisinkin. Niinpä tykkään loihtia erilaisia makuyhdistelmiä tästä niin moneksi taipuvasta ruoka-annoksesta.

Aiemmin puputin puuroni aina samanlaisena ihan vain sellaisenaan ilman sen suurempia lisukkeita, mutta nykyisin tykkään vaihdella erilaisten raaka-aineiden välillä. Perusrunko on kuitenkin usein sama koostuen kaurahiutaleista, maustamattomasta herasta, maidosta ja suolasta. Usein viskaan joukkoon vain jotakin yksinkertaista, mutta toisinaan taas on kiva panostaa hieman enemmän. Tässä viisi puuroideaa, joista voi ottaa inspistä erilaisten makuelämysten kokeilemiseen.

1. Omenaa + keltaisia rusinoita (voi käyttää normaalejakin) + granaattiomenan siemeniä + pellavansiemeniä / Apple + Yellow Raisins + Pomegranate Seeds + Linseeds

omena-rusina-granaattiomena-pellavansiemen

 

2. Banaania + saksanpähkinää + kanelia / Banana + Walnuts + Cinnamon 

banaani-saksanpahkina-kaneli-t

 

3. Turkkilaista jogurttia + viikunahilloa + auringonkukan siemeniä / Turkish yogurt + Fig Jam + Sunflower Seeds

hillo-turkkilainen-jogurtti

 

4. Banaania + pakastemustikkaa + pellavansiemeniä / Banana + Blueberries + Linseeds

mustikka-banaani

 

5. Pakastemansikkaa, -mustikkaa, -vadelmaa + raejuustoa + mantelilastuja / Frozen Strawberries, Blueberries, Raspberries + Cottage Cheese + Almond Flakes

mansikka-mustikka-manteli-raejuusto
Erilaisten lisukkeiden lisäksi vaihtelen myös rasvanlähteiden välillä eri öljyistä pähkinöihin ja siemenrouheisiin. 

Makoisia hetkiä ja ihanaa päivää!

KATSO MYÖS: PUUROA LIHALLA JA KASVIKSILLA WHAT? OOTKO KOSKAAN TESTANNUT TÄTÄ?

>>Edellisessä postauksessa: Vinkkejä selluliitin selättämiseen<<

Kommentit (13)
  1. Vitsi pitääpä muistaa taas ottaa nuo granaattiompun siemenet mukaan puurojuttuihin! Herkullisia kuvia !

    1. Kiitos, herahtaa kyllä vesi kielelle! 🙂

  2. Oih, kaurapuuro❤❤ toinen lemppari tietysti riisipuuro😍 mun vakiokombo on kaurahiutaleita, natural steviatippoja, kardemummaa, merisuolaa, mustikoita, mansikoita, vadelmia, banaania, kookosöljyä, kanelia ja keitettyjä valkuaisia. Satunnaisesti myös cashewvoita tai uutena tulokkaana kookosmannaa. Pähkinävoit ja kookosmanna on sellasia, että ne menee viikossa…niitä syö vahingossa ihan lusikalla purkista🙈

    1. Moi Emilia! Ei vitsi kuulostaa hyvältä, kiitos ideoista! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *