3 loistavaa olkapääliikettä joita en ole koskaan aiemmin näyttänyt

Sis. mainoslinkkejäolkasome

On aika paljastaa kolme loistavaa olkapääliikettä! Niin kuin otsikko kuuluu, näitä en ole tainnut koskaan aiemmin näyttää täällä blogissa, vaikka ne älyttömän hyviä liikkeitä ovatkin. Yksi kohdistuu pääasiassa etuolkapäähän, toinen sivuolkapäähän ja kolmas takaolkapäähän.

Aloitetaan!

Ensimmäinen liike on etuolkapääviparit vastaotteella.

etuviparit-vastaotteella

Ai että! Rakastan tehdä tätä erityisesti treenin loppuun viimeistelynä tai sitten supersarjana esimerkiksi vipunostojen (sivulle) kanssa. Pidä käsissä pieni koukku ja oikein tunne ihana venytys ala-asennossa. Tällä liikkeellä saan etulohkoon todella hyvän poltteen.

Toinen liike on vipunostot yhdellä kädellä vinottain.

viparit-vinosti

Tässä liikkeessä otetaan toisella kädellä tukea jostakin ja nojataan vastakkaiseen suuntaan niin, että asento on hieman vino. Tällöin liikekulma poikkeaa normaalista vipariasennosta. Käsivarsi kannattaa pitää liikkeen aikana melko suorana ja hartiat alhaalla maksimaalisen poltteen saavuttamiseksi. Suosittelen testaamaan!

Kolmas liike on takaolkapääkohautukset.

takaolkakohautus
Harmaa toppi täältä / Musta treenipaita täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä

Pidä tankoa selän takana ja nosta sitä ylös puristaen takaolkapäillä. Tässä on huomioitavaa, ettei lähde kohauttamaan niskaa. Pyri siis elimoinaan turha niskan jännittely ja pidä hartiat mahdollisimman alhaalla. Todella hyvä liike, jota kannattaa testata. Harjoitus tekee tässä mestarin.

Napakoita treenejä toivotellen,
IJ

Katso edellisestä postauksesta: Pidätkö hiuksiasi ponnarilla? Sinun on nähtävä tämä!

Kommentit (9)
  1. pakko sen verran kehasta et en tiiä miten fitnes juttui arvostellaan mut toi sun kokonaisuus et kaikki ruumiin osat on niinku timed very well siis on aika linjassa koko keho en nää erovaisuuksia et joku juttu olsii liikaa.
    ja kiitti oltiin tossa just salilla ja mä oon jumahtanu tiettyihin asioihin ja nyt pääsee taas etiäppäin perkules kun jotkut laitteet on ihan ufoi mut toi on oamtoimi sali 😀

    1. Kiitoksia ja aivan loistavaa! 🙂

  2. Hyviä liikkeitä! Kiinnostaisi tietää vielä syyt näihin muutoksiin, vai onko syynä pelkkä vaihtelu? Muistan, että oot joskus aiemmin suositellut myös pystypunnerrusta nojaten. Tuo sivuolkapääliike vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta tuntuu ettei riitä liikkuvuus täyteen liikerataan, kun tässä kotosalla ilman painoja kokeilin. 🙂

    1. Kyllä! Juuri ärsykevaihtelun vuoksi tykkään vaihdella liikekulmia erityisesti tämänkaltaisissa eristävissä liikkeissä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *