20 MINUUTIN TEHOTREENI JALOILLE SALILLA!

Sis. mainoslinkkejälyhyt-jalkatreeni-artikkeliT

Kiireiset päivät ja vain vähän aikaa? No problem! Tällä tehotreenillä saat jalat ja pakarat treenattua 20 minuutissa!

Joskus on päiviä, kun aika on hyvin rajattu. Silloin tehokkaiden pikatreenien hyödyntäminen on paikallaan. Lyhyessäkin ajassa voi saada paljon aikaan hyvällä suunnitelmalla, parilla kikkakolmosella ja tehokkaita yhdistelmiä käyttämällä. Tähän treeniin menee siis noin 20 minuuttia poislukien lämmittelyt.

Kokonaisuus sisältää 5 eri liikettä, joista osa tehdään yhdistelmäliikkein ja osa vuorosarjoin. Toistomäärät voi valita itse, mutta käytännössä näin lyhyessä treenissä intensiteetti on vastusten puolesta pidettävä melko pienenä, jotta treenin saa suoritettua tuossa ajassa. Sarjat on tällöin hyvä pitää pitkinä ja sitä kautta haalia treenivolyymia.

Jokaista liikettä tehdään 4 sarjaa ja sarjojen välissä pidetään 1 minuutin tauko – poikkeuksena vuorosarja, jossa taukoa pidetään aina 30 sekuntia. Pidä siis hyvä tahti yllä – nyt otetaan lyhyestä ajasta kaikki irti!

Aloitetaan!

Yhdistelmäliike: Käsipainokyykky + Suorinjaloin/romanialainen maastaveto

Tässä liikkeessä yhdistetään käsipainokyykky ja suorin jaloin maastaveto. Videoklipin kyseisestä suorituksesta voit käydä katsastamassa Instagramissani ja Facebookissani. Niihin vain seurailemaan, nimittäin ihan kaikki sisältö ei aina päädy tänne blogiin asti!

Anyway, tämä liike on yksi suosikeistani, sillä se on niin kokonaisvaltainen. Jalkojen ja pepun lisäksi myös core pääsee työskentelemään. Tee 4 sarjaa ja pidä suoritusten välillä noin minuutin pituinen tauko.

mave-ja-kyykkykyykky-ja-maveVuorosarja: Prässi + pohkeet

Seuraavassa harjoituksessa tehdään prässiliike jaloille vuorosarjana pohjeojennuksen kanssa. Molemmat liikkeet tehdään prässissä ja kumpaakin 4 sarjaa. Pidä suoritusten välillä noin 30 sekunnin tauko.

prassi-lyhyt-treeniprassi-treeni-lyhytTLoppupumppi: Kyykky taljassa

taljassa-kyykky

Aivan loistava viimeistely tälle tehotreenille! Liikekulma poikkeaa vapailla painoilla tehtävistä kyykkyliikkeistä sillä vastus tulee diagonaalisesti edestä alhaalta. Liikkeessä pääsee kyykyn lisäksi ojentamaan tehokkaasti lantiota. Ai että – tämä todella poltti pakaroita! Tee 4 sarjaa ja jos aikaa on vielä jäljellä, voit tottakai tehdä ekstraa!

lyhyt-jalkatreeni-S
Toppi täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä

Supereita tehotreenejä toivotellen,
IJ <3

KATSO EDELLISESTÄ POSTAUKSESTA: FARKUISSA SALILLE WHAAT!

Kommentit (12)
  1. Moi! Kuulostaa kivalta treeniltä ja menee ehdottomasti kokeiluun! En vaan ymmärtänyt kuinka monta toistoa tehdään kussakin sarjassa? Neljä sarjaa, mutta toistot?
    Vai tarkoittaako tuo että esim ekassa liikkeessä tehdään 4xkäsipainokyykky ja 4xromanial.mv?

    1. Moi Saila! Jes mahtavaa! Hyvä että kysyit! Siitä pitikin kirjoittaa, että toistomäärät voi valita itse, mutta käytännössä näin lyhyessä treenissä intensiteetti on vastusten puolesta pidettävä melko pienenä, jotta treenin saa suoritettua tuossa ajassa. Sarjat on tällöin hyvä pitää pidempinä ja sitä kautta haalia treenivolyymia 🙂

  2. Tää lähtee heti huomenna testiin! 😍

    1. Testiin vaan anni! Hyviä treenejä! 💜

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *