Painonpudotuksen ja -hallinnan arki

Kaupallinen yhteistyö: Forever-blogi: Terveys & Hyvinvointi

Vuoden vaihteessa varmasti eniten lupauksia tehdään painonhallinnan puolella ja luvataan parantaa elintapoja terveellisemmiksi – laihdutus lienee yleisin tavoite.

Arki koittaa ja tekee kulkuaan, jolloin myös ne lupaukset ja ajatukset siitä ikään kuin unohtuu. Eniten hankaluuksia tekee juuri ne ruokavalinnat ja herkuista kieltäytyminen.

Tarvitseeko kuitenkaan kaikkea laittaa uusiksi?

Miten onnistun varmemmin?
– Tee viikon ruokamenu valmiiksi jo edellisenä viikonloppuna
– Valmista osa annoksista pakkaseen jo valmiiksi
– Jos syöt viikolla ulkona, valitse listalta ns. terveellisimmät vaihtoehdot, ja muista että saat lisukkeeksi useissa ravintoloissa mm. kasvikset ja kastikkeet pyytäessä erilliseen kippoon
– Salli itsellesi yksi päivä jolloin saat tyydytettyä herkkuhimoja
– Anna itsellesi aikaa
– Aseta välitavotteita muutokselle ja palkitse itsesi kun saavutat ne

Mikäli ruokavaliosi kaipaa paljon muutoksia, tee 1-2 muutosta per viikko. Lisää muutoksia vasta sitä mukaa kun olet saanut edelliset muutokset hyvin jo käytäntöön. Kokeile uusia lajeja, kuten Fustra-harjoittelua.

Tsemppiä jokaiselle tavoitteiden kanssa, oli se sitten laihdutus tai joku muu!

Jenna Railovaara

 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *

%d bloggaajaa tykkää tästä: