Jooga on tehokas tapa hallita painoa

Kaupallinen yhteistyö: Forever-blogi: Terveys & Hyvinvointi

Kaipaatko apua painonhallintaan? Innostut uudesta lajista, mutta kyllästyt pian. Paino laskee, mutta lähtee taas alkuinnostuksen jälkeen nousuun. Et ehkä pidä rääkistä, vaan haluaisit liikkua kevyemmin, kuitenkin saavuttaen tuloksia. Jooga on erittäin tehokas, mutta lempeä tapa hallita painoa ja lisätä energiankulutusta.

Mieli ja keho tasapainoon joogalla

Jooga lisää kokonaisvaltaista hyvinvointia, tukien elämäntapamuutosta positiivisella tavalla. Painonhallinnassa ei riitä, että liikut ja yrität syödä terveellisesti. Meidän mielemme on avainasemassa. Elämäntapamuutos vaatii myös mielen tutkiskelua. Miksi painonhallinta on vaikeaa? Miksi emme pysy omassa ihannepainossa?

Joogan hyödyt ovat moninaiset. Saavutat tuloksia ulkoisesti, mutta samalla henkinen hyvinvointi kasvaa ja elämää on helpompi hallita kaikilla tasoilla, kun mieli ja keho ovat tasapainossa. Tulokset ovat pitkäaikaisia ja lipsuminen vanhoihin huonoihin elämäntapoihin voidaan välttää.

Jooga auttaa henkisessä kasvussa ja hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet. Vaakaa ei kannata tuijottaa liikaa, hyvä olo saavutetaan muulla tavalla. Tasapainoinen mieli ei järky vastoinkäymisistä niin helposti ja mielihaluja sekä tunnesyömistä vastaan on helpompi taistella. Pian peilikuva alkaakin näyttämään oikein hyvältä. Opit arvostamaan itseäsi kokonaisuutena. Pienet painonheilahtelut eivät tunnu enää niin vaikeilta.

Joogan vastavuoroisuus on tehokasta

Miten jooga sitten lisää energiankulutusta?  Joogasta tulee mieleen lähinnä hitaat venytykset. Eihän tunnilla edes hikoile. Vai hikoileeko? Itseasiassa joogaliikkeet eli asanat voivat olla fyysisesti erittäin raskaitakin hitaiden venytysten lisäksi. Vaikka hiki ei virtaa solkenaan, saa ponnistelut kehon lämpimäksi ja aineenvaihdunnan käyntiin.

Olet varmasti joskus nähnyt taitavan joogaajan hyvinkin vaativissa asennoissa. Kehonhallinta on uskomatonta. Matka tähän pisteeseen on vaatinut paljon harjoittelua. Lihakset työskentelevät tehokkaasti eri liikkeissä, vuoroin venyen, vuoroin jännittyen. Energiaa kuluu ja vartalo solakoituu. Jooga tehostaa myös aineenvaihduntaa.

Joogan lajeista voi valita itselleen tehokkaimman. Aloittelijan kannattaa valita aluksi lempeämpi laji, jossa lihakset venyvät ja kehoa oppii hallitsemaan. Joogaan tutustuminen on helpoin aloittaa Hatha- tai Kundaliinijoogasta. Ne sisältävät sekä meditaatioharjoituksia että kevyitä ja dynaamisia liikkeitä sopivassa suhteessa, hengitysharjoituksia unohtamatta. Pikkuhiljaa voi siirtyä vaativampiin lajeihin, kun kehonhallinta on tarvittavalla tasolla. Mitä vaativampi laji, sen enemmän lihakset joutuvat työskentelemään.

Joogaan ja sen eri lajeihin voi tutustua kuntokeskuksissa ammattitaitoisessa ohjauksessa. Näin teet liikkeet varmasti oikein ja saat joogasta parhaan mahdollisen hyödyn irti. Namaste!

Kokeile joogaa 1 kk ja maksa kuukaudesta mitä haluat.

Treenaa ensimmäinen kuukausi niin paljon kuin haluat, ja maksa siitä mitä huvittaa – tai jätä maksamatta. Haluamme olla tyytyväisyytesi arvoisia. Kuukauden kortti ei edellytä pidempää asiakkuutta. Hyödynnä etu »

 

Suosittelemme myös

Näin jooga kiihdyttää ja tasapainottaa aineenvaihduntaasi

Houkuttaako jooga? Joogalajien perusteet vasta-alkajalle

Joogan trendit 2018: vuohijoogasta joogahousuihin arkivaattena

Mietitkö pilateksen ja joogan välillä? Mieti nämä asiat ennen kuin valitset

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *

%d bloggaajaa tykkää tästä: