Fit you too
Fit you too

Treeni kulkee, ruokavalio ei!!

Kaupallinen yhteistyö: Universal Performance Helsinki

Töiden lopettamisen jälkeen maaliskuussa meni muutama viikko, että jaksoin taas jumppailla. Annoin kuitenkin kropalle ottaa aikansa, koska osasin odottaa tätä tulevaksi. Yksi syy, miksi lopetin liikunnanohjaajan työt on sen työn fyysinen rankkuus; Alan huomaamaan, että en ole enää 20-vuotias. Kroppa ja etenkin hermosto palautuu hitaammin, eli keho väsyy monen tunnin ohjauksista pidemmäksi aikaa, vaikka lihakset eivät olisikaan kipeät.  Ainakin tää on mun oma analyysi palautumisestani. Viime vuonna olin tilanteessa, jossa liiallisesta kuormituksesta johtuen mulla meni motivaatio liikuntaan täysin moneksi viikoksi! Nyt onneksi treeni taas kulkee!

Kuvasimme tällä viikolla videoita treeniaplikaatioon, joka ilmestyy näillä näkymin alkukesästä. Kerron siitä myöhemmin lisää!

Aloitin viime kuussa käymään uudella salilla, eli Puistolassa UP Helsinki* -nimisessä paikassa ja teen heidän kanssaan blogiyhteistyötä. Myös uusi sali on tuonut kaivattua motivaatiota! Olin vähän kyllästynyt entisen salini hieman vanhanaikaiseen varusteluun ja halusin tehdä itse toiminnallisempaa treeniä. UP:lla on ohjattuja tunteja, jotka on enemmän toiminnallisempaa harjoittelua ja sitten omalla ajalla voi treenata ihan perus kuntosalitreeniä. En halunnut jäseneksi pelkälle crossfitsalille, koska mä tykkään edelleen tehdä sitä perintestä punttiakin. Lisäksi mä oon myös aivan hemmetin kilpailuhenkinen ja mun on siksi parempi harjoitella myös yksin, että kaikki treenit ei oo vaan sellaista kilpajuoksua aikaa ja muista vastaan!
Mun mielestä tällä salilla on juurikin ymmärretty se, että salilla voi ja pysyy harjoittelemaan monipuolisesti! Lisäksi bonusta tulee valoisuudesta ja ilmaisista parkkipaikoista, joita on aivan salin edustalla. UP Helsinkiin pääsee kätevästi muuten myös junalla, koska sali on aivan Puistolan aseman edessä (junat N, P ja I).

Oon käynyt nyt kerran viikossa ohjatulla tunnilla ja sen lisäksi tässä on päällä vielä neljä päivää kyykkyhaaste! Se on ollut JUST täydellisen matalan kynnyksen homma, eli kyykkyjen määrä päivässä on kohtuullinen, mutta vähän joutuu kuitenkin näkemään vaivaa. Kotona olen tehny kyykyt kahvakuulan kanssa ja sitten esimerkiksi lenkin yhteydessä kaikenlaisia variaatioita kehonpainolla. Mua jännittää kun torstaina otetaan kuvat, että onko haasteella ollut MITÄÄN vaikutusta mihinkään. Mutta tää haaste on kyllä osoittautunut ihan loistavaksi!
Se mikä ei oo osoittautunut loistavaksi on puolestaan mun ruokavalio, tai siis mun suurin kompastuskivi eli makea. Oon syöny taas kolmena peräkkäisenä päivänä karkkia, koska… Mun selkäranka niiden suhteen on paperia!!! Oon niin &%€#€# perso makeelle, vaikka oikeastaan vain karkille ja suklaalle. Tiedostan hyvin, että mun pömppisremppa ei oikein etene, jos vetelen sokeria kiduksiini tätä vauhtia ja mulla puuttuu tavoitteesta vielä pari senttiä.
Mulla onkin uusi haaste odottamassa torstaita… Eli kun saan tän kyykkyhaasteen purkkiin niin alan viikon TOTAALI sokerittomalle ruokavaliolle! Se tarkoittaa, etten syö mitään, missä on lisättyä sokeria ja kyttään joka hemmetin etiketin läpi. Mulla on sellanen olo, että tulee olemaan n.100krt haastavampaa kuin kyykkyjen kanssa, mutta onneksi viikko on melko lyhyt aika.

Kuinka tyytyväinen olet omaan ruokavalioosi tällä hetkellä? Mitä muuttaisit siinä?

PS. Muista, että Myprotein.fi -verkkokaupan* alekoodi on voimassa 2.5 asti! Eli koodilla MPAKATRI saat -22% myös alennetuista tuotteista (ja koodi toimii kaikkiin tuotteisiin)!! Mm. Nuo kuvan Seamless- trikoot on heidän valikoimasta ja niille jää alle 30€ hintaa alennuksen jälkeen. Trikoot on ihanan pehmeää matskua ja niissä on korkea vyötärö, joten ei näy persposket vaikka kyykkäis kuinka syvään 😉 …

Kommentit (5)

  1. ninna

    omat ruokaaineet vatsalle löytynyt enemmän haluaisin kyllä panostaa ja ostaa luomua superfoodeja ja ”laadukasta” ruokaa mm erilaisia kasviproteiinilähteitä mm nyhtökaura tofu hälsanskök tuotteet suosikkeja mutta kukkaro pistää hanttiin. enemmän voisin kyllä syödä ei vaan vatsa vedä. makeanhimoa ei ole. karkkia syönyt viimeksi 1999 jäätelöä2014pakosta ja suklaata joskus2004palasen sekin pakosta

  2. miltsu

    ootkos maistanu taateleita missä on lakritsia tai kaakaoo päällä? ne on miljoonasti parempia ku karkit ilman sokeria! vaikka hiilariahan niissä on paljon mutta on myös kuitua eikä raffinoitua sokeria kuitenkaan. tsemii sokerittomalle! viikko voi vierähtää herkästi myös vuosikausiksi,niin itsellä kävi 😀

  3. Elina

    Ihanaa, että jollain muullakin on sama ongelma.:) Itsellä kans tuo sokeri varsinkin karkki on se heikkous..sitten saakin ihmetellä miksi tuloksia salilla ramppamisesta ei näy🤔

  4. DarkVedmakl

    Bettinan valmennusfilosofia on ”tosissaan, ei vakavasti”. Hanen kutsumuksenaan on saada erityisesti naiset rakastumaan rautaan. Kun treeni kulkee ja tekniikat Lue lis

  5. Milana

    Täällä myös yksi sokerihiiri. Nyt vappuaaton jälkeen kolmatta päivää ilman sokeria. Tämäkin päivä vasta aamussa. Kyllä on melkoisia mielitekoja ollut tässä koko ajan, mutta aion vastustaa. Se kuitenkin helpottaa joka päivä pikkuisen 🙂 Tsemppiä sinnekin! Taistellaan 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.