Fit you too
Fit you too

Neljän viikon hiilarihaaste starttaa tänään!

Nyt kun istun enemmän työssäni kuin ennen, niin mun on kiinnitettävä liikunnan lisäksi erityistä huomioita myös ruokavalioon! Ja koska olen ylittänyt maagisen parikymppisyyden rajapyykin, niin hyvässä kunnossa pysyminen vaatii vähän enemmän ponnistelua, mutta on toki sen arvoista. Vaikka paino ei ole minulle mikään mittari, niin voin tämän kokoisena oikein hyvin ja tärkeintä on tietysti se, että jaksaa hyvin. Jaksaa arjen, jaksaa treenit ja siihen kun sais päälle vielä nukkua riittävästi.

Kuten olen täällä blogissakin puhunut, niin mulla on ollut vaikeuksia siinä, että söisin riittävän usein. En tarkoita todellakaan, että kahden tunnin välein pitäisi olla puputtamassa jotain, mutta joskus saatan syödä päivällä vain yhden lämpimän aterian ja se on ainakin itselleni liian vähän. Aamiainen, lounas, välipala ja päivällinen, sekä mahdollisesti vielä pieni iltapala toimii mulla parhaiten. Aamulla olen syönyt yleensä puuroa (lämmintä tai raakapuuroa), marjoja, siemeniä ja pähkinöitä. Joskus syön myös ruisleipää tai 100% kauraleipää, kasviksia ja kananmunaa. Jos oikein laiskottaa, niin teen vain smoothien, johon laitan kauramaitoa ja -hiutaleita, jäisiä marjoja ja proteiinijauhetta.
Mua on jo pitkään kiinnostanut kokeilla ruokavaliota, jossa päivän hiilihydraatit syödään liikunnan jälkeen ja muuten ateriat koostuvat kasviksista, proteiinista ja rasvasta. Koska treenaan yleensä illalla, niin treenin jälkeen syöty puuro tai annos riisiä/bataattia auttaa myös nukahtamaan paremmin. Käyn myös toisinaan aamuisin 30min lenkillä, jonka jälkeen on paikallaan syödä vaikka pari riisikakkua, kananmunaa ja vihanneksia. Mä oon onnistunut aika kivasti punaisen lihan vähentämisessä ja viimeisen viikon sisällä olen syönyt vain kahdella aterialla punaista lihaa!

Grillissä paistui tänään maissia, parsaa ja nyhtökaurapihvejä!

 
Tän hiilarikokeilun tavoitteena on löytää se kuuluisa ”itselle sopiva tapa syödä”. Aion edelleenkin pitää sen yhden päivän viikonloppuna kun syön vapaammin, enkä niuhota. Ja tietysti tärkein on, että ruoka on hyvää!!
Toki mua kiinnostaa myös se, että millainen vaikutus tällä on kroppaani, johon jo tosin tässsäkin tilanteessa olen aivan tyytyväinen. Mutta ei mua kyllä yhtään haittaisi, jos saisin vähän ylimääräistä tuolta alaselästä sulatettua pois!
Lupaan teille joka viikko ruokapäiväkirjoja ja ensimmäisen jo heti maanantaina 🙂 .
Nautitaan aurinkoisista ilmoista ja ihanista grilliherkuista! 

Kommentit (4)

  1. Just wondering

    Onko sulla syömishäiriö?

    • fityoutoo

      Sun kysymys on aivan älytön. Jos haluan syödä terveellisesti, niin sekö on sama kuin syömishäiriö???

    • Anni

      Hohhoijjaa.

  2. Eve

    Moi
    Tosi hyvä aihe 🙂 jään seuraamaan!! itsellä 40 lähenee kokoajan ja hiilihydraattien ajoittaminen ruokailuun ongelmallista. Itsellä kulutus vaihtelee hirveesti päivittäin niin sekin tuo haastetta. Aamupalalta oin jättäny hh:t pois mut iltapalalla on ihanaa syödä hh annos, mä nukun niin paremmin kun on maha täys 😆

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.