Fit you too
Fit you too

Kuinka pidän itseni energisenä koko päivän?

Kaupallinen yhteistyö: Gainomax


Mun elämä on lievästi sanottuna aktiivista, koska yhdistän perheen pyörittämiseen liikunnanohjaajan työn ja siihen päälle liikun välillä ihan ”vapaaehtoisestikin”! Ajattelin, että tämä postaus voisi olla my day- -tyyppinen postaus eilisestä päivästä, josssa kerron teille myös hieman millaista työni liikunnanohjaajana on ja kuinka tankkaan päivän mittaan.
Tämä postaus on toteutettu yhteistyössä Gainomaxin kanssa, joka on lanseerannut markkinoille hiljattain uusia proteiinijuomia ja -patukoita.

Herätys 06:30

Herään kukon pieraisun aikaan ja pakkaan kassin. Koska lähden poikkeuksellisesti tänä aamuna silloin kun muut vielä nukkuvat, niin koitan olla mahdollisimman vähin äänin. Jos aamulla kiireessä jättää syömättä, niin se kostautuu illalla, joten valmis prodejuoma on pelastus! Otan jääkaapista kassiin valmiin Gainomaxin Low carb-juoman, jonka makuna on ”peach passion”. Se on suosikkimakuni, eikä liian makea, kuten yleensä etenkin heraproteiinit. Saavun työpaikalle klo.7.45 ja laitan tavarat kasaan aamun ensimmäisiä vesijumppia varten! Vedän kaksi jumppaa putkeen ja fiilis on hyvä, mutta nälkä kurnii jo kovasti.
Jumppien jälkeen saan hieman hengähtää ja syön kunnon aamupalan, eli puuroa, marjoja ja kaksi kananmunanvalkuaista.  Aamupalan huuhtelen alas parilla kupilla kahvia! Onneksi tukeva aamupala ehtii laskeutua vatsassa kunnolla ennen seuraavaa sporttausta!

Tuntien suunnittelua!

Iso osa työstäni on myös tuntien suunnittelua. Ohjelmat vaihtuva 3-4 viikon välein ja erilaisia suunniteltavia tunteja on 7. Etsin ideoita netistä ja mulla on suunnitteluvihko, jonne merkkaan kaikki ajatuksen virtaan tulevat uudet liikkeet. Joskus idea tunnille saattaa syntyä vaikka illalla nukkumaanmennessä! Kun on ohjannut jo näin pitkään jää helposti jumiin omiin juttuihinsa.
Kokeilen core-tuntia varten muutamaa liikettä salissa. Kaikki ohjelmat ja liikkeet täytyy kokeilla itse, koska on noloa teettää asiakkaille sellaista, jota ei itse osaa! Ohjaamisessa omaa mielenkiintoa pitää yllä nimenomaan uudet jutut ja itsestään löytää välillä ihan uusia lihaksia! Otan vielä kupin kahvia ja syön puolikkaan Gainomaxin appelsiini-suklaa patukan, joita sain testiin. Se taltuttaa nopeasti makeanhimon joka iskee kahvia hörppiessä. Meillä ei luojan kiitos töissä ole kahvipöydässä edes pullaa tarjolla!

Päivän ohjaukset

Päivällä ohjaan taas vesijumppaa, tällä kertaa kolme peräkkäin. Normaalisti ohjaisin yhden lihaskuntotunnin ja yhden vesijumpan, mutta olen vaihtanut työkaverin kanssa vuoroa.
Vesijumpan ohjaaminen on hauskaa, mutta äänelle raskasta. Kolme on aivan maksimi! Kuumassa ja kosteassa tilassa ohjaaminen vie nopeasti mehut ja juon kolmen ohjauksen aikana 1,5L vettä. Vesijumpan ohjaaminen vaatii energiaa ja tankkaan usein kahden jumpan jälkeen jotain pientä välipalaa. Pidän kassissa proteiinipatukoita, rusinoita ja pähkinöitä. Syön loput Gainomaxin patukasta ja se riittää täyttämään sopivasti energiavarastoja.

Gainomaxin Recovery -juomassa on 20g proteiinia ja 40g hiilareita, joten se sopii hyvin etenkin pitkäkestoisen urheilusuorituksen jälkeen juotavaksi!

Kotona tankkausta ja kehonhuoltoa

Kotona keskityn yleensä lapsiin, enkä jaksa enää lähteä mihinkään. Katsomme lastenohjelmia, teen ruokaa ja lasten mentyä nukkumaan teen lihashuoltoa. Rullaan jalat ja etenkin etureidet, jotka menevät helposti juntturaan. Joskus saatan myös joogata jonkun lyhyen ohjelman.
Palautumisessa ruokavalio ja kehonhuolto on kaiken a ja o! Tankkaan vielä kotona kunnon aterian ja yleensä vielä iltapalaakin. Päivinä jolloin liikuntaa tulee paljon syön hiilareita aika surutta, mutta toki pyrin syömään ne hyvistä lähteistä.

Missä kaikkialla valmis Gainomax proteiinijuoma tai -patukka voi pelastaa tilanteen?

  • Aamuisin, kun et ehdi tai pysty syömään heti kunnollista aamupalaa
  • Autossa, jos saatavilla ei ole hetkeen evästä ja vaihtoehtona on pussillinen karkkia
  • Työpaikan kahvipöydässä kun et halua ottaa päivän viineriä
  • Minuuttiaikataululla suhatessa kassin pohjalla kulkeva juoma tai patukka voi pelastaa nälkäkiukulta
  • Pitkällä junamatkalla tai lennolla, jolla et halua ostaa 8€:n hintaista kolmioleipää
  • Flunssa-aikaan, kun kunnollista ruokaa voi olla vaikeaa saada alas syystä tai toisesta.

Kommentit (2)

  1. Taru

    Siis syötkö oikeasti noin vähän? Aamulla puuroa, illalla ruoan ja ehkä iltapalan, välissä vain proteiinipatukan ja proteiinijuomia?! Etkö syö oikeasti työpäivän aikana mitään oikeaa ruokaa? Toki on ihan ok tankata kiireessä proteiinipatukoilla ja -juomilla, mutta että päivällä ei syö muuta…päivän ainoat ruoat siis puuro aamuohjauksen jälkeen ja illalla ruoka perheen kanssa…huh huh!

    • fityoutoo

      Syön aina myös lounaan, joka päivä. En tosin syö joka päivä proteiinipatukoita tai juomia, vaan milloin mitäkin (smoohtien, rahkaa, riisikakkuja tms.). Mun paino on pysynyt viimeiset 1,5-vuotta ihan samana, eikä rasva lisääntynyt, joten syön varmasti aivan riittävästi.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.