Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Viikon ruuat kuvina

Räpsin viime viikon jokaisesta pöperöstä kuvan. Aamupalaksi syön joka päivä kaurapuuroa raejuuston ja mehukeiton kanssa. Joskus myös kananmunan valkuaisen. Aamuisin otan myös omegat, monivitamiinin ja magnesiumin. Magnesium loppui tosin loppuviikosta. 
En noudata mitään ruokavaliota, vaan syön ihan normaalia ruokaa. Jokaisella aterialla on jotain proteiinipitoista ja ylimääräisillä höttöhiilareilla en mässäile. En mittaile tai punnitse mitään ruokia, ei mitään natsilinjaa siis. Pyrin syömään kaksi ateriaa päivittäin + aamu,ilta ja välipalan. Päivällinen on oikeastaan illallinen, koska syön sen vähän myöhemmin. Joinakin päivinä aamupalan jälkeen syön ensin välipalan, joinakin päivinä lounaan. Tiettyjä kellonaikoja syömiseen ei miulla ole, mutta pyrin syömään 3tunnin välein. Joskus tosin väli lipsahtaa pidemmäksi.  Rakastan ruokaa enkä halua nipottaa liikaa. Tehdään yleensä ruokaa isompi satsi joka riittää ainakin kahdeksi päiväksi niin ei tarvitse jatkuvasti kökkiä hellan äärellä. Ruokajuomaksi juon vettä, paitsi viikonloppuna otin myös pepsi maxia. Treenin jälkeen otan aina palautusjuoman, siitä en ottanut kuvaa.
Maanantai

Aamupala

Lounas : Italianpataa +raejuustoa ja minitomaatteja

Välipala: Rahkaa banaanilla ja sokerittomalla mehukeitolla

Päivällinen: Lihamureketta, perunoita, kastiketta, raejuusto+minitomaatteja

Iltapala: Mustikka-banaanirahkaa

Tiistai


Lounas: Sama setti lounaaksi kuin edellisenä päivänä

Välipala: Mustikka-banaanirahka

Päivällinen: Kanaa, perunaa, valkuaisia ja minitomaatteja

Iltapala: Mustikkarahkaa

Keskiviikko

Lounas: Kananmunapohjalla tehty pitsa, minitomaatteja+valkuaisia

Välipala: Rahkaa mehukeitolla

Päivällinen: sama kuin lounas ilman rehuja

Iltapala :Rahkaa piltin +mehukeiton kanssa

Torstai

Lounas: Spagettivuokaa + raejuustoa

Välipala: Rahkaa mehukeitolla

Päivällinen: Uunimunakasta

Iltapala: Banaani-mansikkarahkaa
Perjantai

Lounas: Spagettivuoka +raejuusto ja tomaattia ja vähän bataattimössöä

Ruuan jälkeen kahvin kanssa proteiinipatukka. Söin kummastakin patukasta puolikkaan

Välipala: Mansikkarahkaa

Päivällinen: Uunimunakasta + spagettivuokaa

Iltapala: Banaanirahkaa, uunimunakas slaissi ja mandariini

Lauantai

Välipala: Rahkaa mehukeitolla ja 1 kirjolohi pyörykkä (ei ehtiny kuvaan)

Lounas: Kotikebabbia, riisiä, kastiketta, tsatzikia ja tomaattia

Päivällinen: Kinkkusalaattia

Iltapala: Piltti-rahkaa
Sunnuntai

Lounas: Kinkkusalaattia

Välipala: Protskupatukka

Päivällinen: Kotikebaa

Iltapala: Rahkaa mehukeitolla

Tollainen viikko. Ruokailuihin olen suht tyytyväinen, mutta pastaa olisi voinut syödä vähemmän.
 Yleensä teemme about kerran viikossa  pastaruokaa, mutta tällä kertaa tuli 2 eri pöperöä jossa sitä oli.

Viikon lemppareita oli munapohjalla tehty pitsa ja kotikeba. Kotikebabbi kuulostaa överi rasvaiselta, mutta sitä se ei ole. Normaalia jauhelihaa johon tungetaan mausteita. Massa möyhitään ja laitetaan folion sisään. Uunissa 4 tuntia ja jauhelihan rasvat valuu pötköstä pois. Super paljon terveellisempää ja parempaa maultaan kuin grilli keba. Pitsapohjassa oli 6 kananmunaa ja 1dl vehnäjauhoja. Täytteenä jauhelihaa, kinkkua, ananasta ja vähän auraa+ normaalia juustoa.

Oli kivaa pitää ns. ruokapäiväkirjaa, niin näki oikeasti mitä sitä tulee syötyä.


Oletko itse pitänyt ruokapäiväkirjaa?

-Tiina

Kommentit (12)

  1. Liisa

    Hyvännäköisiä pöperöitä 🙂 Erityisesti sun rahkat näyttää paljon paremmilta kun mun.. Onko toi lakritsiprotskupatukka hyvää?

    • Tiina FitFatMama

      Kiitos :). Joo tykkäsin siitä kyl! Oonki tosi perso salmiakille ja lakulle niin maistu kyllä hyvältä :). Sit toi mustaherukka maku on myös ihan super! Maistuu melkein juustokakulle, kantsii koklaa :).

  2. Anonymous

    Etkö sää syö salaattia? Raasteita? Rahkaa syödään täälläkin, ja ihan sikahyvää on Muksun marjaisa banaanisoseen kanssa 😛

    • Tiina FitFatMama

      Rehuja tulee syötyy liian vähän, ruuan kylkeen pilkon vaan yleensä tomaatin tai pari.
      Salaatti on hyvää, mutta niin hidasta syödä ja oon laiska pilkkomaan. Paitsi lusikalla jos mättäis niin nopeampi ois syödä. Kasviksia tulee syötyä wokeissa jne, mut tuona viikkona ei tullu wokkailtua :).
      Pitääkin kokeilla tota banaanisosejuttua rahkaan, kiitti vinkistä :).

  3. Janica

    Pitäisi pitää kyllä, saisi karsittua näin ruokavaliosta vielä ne ylimääräiset pois ja laatua parannettua. Kuvina se olisikin paras tehdä 🙂

    • Tiina FitFatMama

      Niimpä, siinä näkee jotenkin paremmin syödyn ruuan kuin jos pelkästään kirjais ne ylös :).

  4. Noora- NellaBella

    Miulla on siulle haaste blogissa… 🙂

    Hyvältä näyttää siun ruuat! Pitääki testata noita munakasjuttuja..

    • Tiina FitFatMama

      Thänks, miepä kurkkasin sen jo eilen :). Pitää tehä tässä lähiaikoina 🙂

  5. Queen Ariel

    Näin juuri! Ihan tavallista ruokaa.:) Minäkin vaikka laihdutan niin en ala natsilinjalle!:)) Kunhan vaa kohtuudella ja valkoset pastat ja riisin oon vaihtanut tummaan sekä tietty herkut jättänyt pois:)

    • Tiina FitFatMama

      Mieki käytän tummaa pastaa, riisi on tummaa tai jasmiinii. Riisien ravintosisällöissä ei oo niin isoo eroo ku pastoissa :).
      Herkkuja en syö, tosin kohta dietti loppuu, niin sitten on lupa välillä syödä. Kunhan ei karkaa mopo käsisä 🙂

  6. Anonymous

    Hyvältä näyttää tuo kebabkastike! Onko se miten tehty vai valmis kastike? :)) Nam!

    • Tiina FitFatMama

      Kiitos :). Ja hyvää se onkin, nams.
      Siinä on tomaattimurskaa, salsaa, mausteita, sipulia ja musta pekka- tuorejuustoa. Kun kaikki on sekasin, niin pyöräyttää vähä sauvasekoittimella niin tulee tasaista.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.