Terveellinen jälkiruoka Taaperolle(kin)!

Terveellisiä välipaloja lapselle postaukseen tuli pari viikkoa sitten lukijalta reseptivinkki jota testasin. Ohje osottautui helpoksi, hyväksi ja ennen kaikkea terveelliseksi, joten laitan vinkin tännekin jakoon!

 

terveellinenjälkiruoka

Tarvitset

 

3 kananmunaa

3 Banaania

n. 2dl turkkilaista jogua

Marjoja (esim. mustikoita)

Hiven hunajaa

 

Sekoita banaani ja kananmuna. Jos banaanit on ylikypsiä, voit hoitaa sekoituksen ihan vaan sörssäämällä haarukalla, itse hurautin ainesosat kiireessä vatkaimella sekaisin. Laita seos leivinpaperilla vuoritettuun uunivuokaan ja paista 225c n. 15-minuuttia.

Hämmennä turkkilainen jogurtti sekä mustikat sekaisin ja kaada seos pohjan päälle. Hunajalla voit vielä makeuttaa piirasta, jonka jälkeen laita vuoka takaisin uuniin ja paista puoli tuntia.

Volaa!

IMG_8678

kevytjälkiruoka

Piiras käy sekä välipalaksi että kahvipöydän tarjottavaksi, jos haluaa vaihtelua ja vähän terveellisempää vaihtoehtoja kaffeleipään. Vaihtoehtoja pohjan päälle on monia, mustikoiden tilalla voi kokeilla esimerkiksi mansikoita, vadelmia, päärynää tai vaikka omenaa! Mikäli kaipaa lisämakeutusta, taikinaan voi toki lisätä sokeria tai makeutusainetta, mutta terveellisempää ilman niitä. Eetu pyysi ”lissää” ja Emmikin sanoi tämän maistuvan jeessiltä, joten sekä lapsen että aikuisen makuun :)!

 

Kiitos Marialle reseptin vinkkauksesta ja suosittelen muitakin kokeilemaan tätä ehdottomasti!

 

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

Kommentit (17)
  1. tinka liini
    21.5.2015, 22:08

    Kiitos. Tätä pitää kokeilla, maistuu varmaan taaperollekin.

    1. Tiina / Fit Fat Mama
      22.5.2015, 21:07

      Eipä mittään, kokeilemaan vaan :)! Meijän Taapero tykkäsi kovasti =))

  2. tätä on pakko kokeilla, kiitos :)!

    1. Tiina / Fit Fat Mama
      22.5.2015, 21:06

      Hih, aattelinki et tää voi olla myös iha teijjän juttu 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *