Tämän verran liikuin 5-päivän aikana

Hellurei ja hyvää perjantaita. Eilen ei ollut yhtään inspistä kirjoittaa, joten normaalin julkaisuajan sijaan päivitän nyt tälleen illasta. Jossain vaiheessa pyrin siihen, että tiettyinä päivinä on tietyn aiheen genret: maanantaina hyvinvointi/liikunta , keskiviikkona perhe/koti ja perjantaina lifestylempaa.

Olen kuitenkin miettinyt ja kaivannut välillä sitä bloggaamisen alkuaikaa kun kaikki ei ollut niin suunniteltua. Välillä on kivaa tehdä niin, että jos inspis iskee kirjoittaa vaikka heti just nyt treenijutuista -niin mikä estää? Joten tämän alkulärpätyksen jatkoksi siis postauksen aiheeseen:

Tämän verran liikuin 5-päivän aikana.

Maanantai

Vein lapset päiväkotiin pyöräkärryllä josta jatkoin matkaa töihin. Ei tullut edes kiire, jes! Hyvästä aikatauluttamisesta lahopäisyys iski kun unohin treenihousut kotiin, joten ruokkiksella en käynyt salilla. Joten päivän saldoksi liikunnan suhteen jäi vain pyöräily.

Pyöräily matka ja aika n. 10km n. 30-minuuttia.

Tiistai 

Aamulla lähtö meni v*tuiksi, esikoinen viivytteli päivävaatteiden laittamista ja Taaperokin kiukutteli joten porhalsin autolla päiväkodin kautta töihin.

Salitreeni ruokkiksella n. 20-minuuttia meni tosi hyvin! Tein kyykky+olkapää pystypunnerrus. Alataljassa selkä + heti perään ojentajat laitteessa.

Pyöräily kaverin luokse, aikaa meni vain 10-minsaa niin ei oikein treeniksi voi sanoa.

Keskiviikko

Pyörällä päiväkodin kautta töihin. Kävin salilla ruokkiksen aikana taas n. 20-minuuttia. Ei ollut niin paljon motivaatiota, joten kävelin juoksumatolla ylämäkeä n. 5-minuuttia ja tein samalla instagram juttuja. Kävelyn jälkeen tein seisten hauiksia vasaraotteella + perään olkapäille viparit sivulle.

Illasta tein 10-minuutin yläselkää venyttävä painotteisen joogavideon youtubesta. Ulkoilun lomassa tuli myös kivasti askelia.

Torstai

Pyörällä töihin, mies vei lapset joten ei tarvinnut mennä päiväkodin kautta.

Ruokkiksen aikana salilla tein rintaa käsipainoilla penkillä maaten, heti perään hauikset 1 käsi keskitettynä kerrallaan. Sen jälkeen ylätaljaa vastaotteella.

Perjantai

Vapaapäivä töistä. Kävin koiran kanssa 20-minuutin lenkillä ja lenkin aikana tein myös 50 askelnousua penkille.

Ratsastustunti <3. Menin hieman laiskalla ponilla, joten sai tehdä ihan kunnolla hommia. Laukkatehtävät meni kaikki tosi jees, pohkeenväistö tuotti hankaluuksia. Ai että, olen niin onnellinen kun olen löytänyt tämän harrastuksen uudelleen <3.

Kävin vielä pienellä kävelyllä ratsastuksen jälkeen.

Aktiivisin päivä oli tänään perjantaina. Askeleita tuli hurjasti. Pienin aktiivisuudeltaan oli tiistai, silloin ei muuta liikuntaa tullut kuin 20-minsan sali.

ps. MY DAY nyt instagram storyssa, @fitfatmamatiina instagramissa, käy kurkkailee mitä meidän perjantaihin kuului muuten

Miltä näytti siun liikuntaviikkosi?

SEURAA MAMAA
Facebookissa / Instagramissa

Kommentit (6)
  1. Kivasti sulle kertyy liikuntaa. Uskaltaiskohan sitä itsekin joskus uudestaan hevosen selkään 😁
    Itse olen ollut nyt lomalla, joten olen hyvin kerinnyt liikkumaan. 3x salilla,2xuimassa, monta kertaa lenkillä, 1xryhmäliikunta ( ja sunnuntaina ehkä toinen). Voi kun vois useamminkin lomailla 😍

    1. Kannattaa uskaltaa, niin huippua :). Oi ootpas ollu reipas lomailija liikunnan suhteen 🙂

  2. Moikka!
    Hauska idea toi ruokkiksella treenaaminen! Hassu kysymys, mutta ehditkö käydä pesulla jos treenaat ruokatunnilla, lähinnä mietin että kuinka pitkä ruokatunti sulla on ? 😊

    1. En käy pesulla muuten kuin tarvittaessa kainalot pesen, mutta ite en yleensä hikoile kovin helposti joten ei tule haju tai hygieniaongelmaa :). Ja siis 30-minsan ruokkis, kuntosalille kävelen n. 2-minuuttia kun on työpaikan alakerrassa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *