Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Taistelu kaamosväsymystä vastaan näillä vinkeillä

Muistan kärsineeni kaamosväsymyksestä jo yläkoulussa. Ihmettelin miksi kouluun lähteminen oli niin sairaan vaikeaa, nyt isompana tajuan kyseessä olevan vissiin kaamosväsymyksen. Koska sama on toistunut joka vuosi; valo vähenee, pää sumenee ja kahvia huvittaisi juoda ihan hulluna. Kahviakaan ei huvita ihan pannukaupalla olla lipittämässä ja tässä omat keinoni jotka otin käyttöön taistelua kaamosväsymystä vastaan!

Yläkoulussa otin käyttöön poretabletti monivitamiinin ja sitä samaa kikkaa olen käyttänyt nytkin. Vaihtoehtoja poretabletteihin on mm. c-vitamiini ja monivitamiinipore. Itsellä käytössä nyt c-vitamiini. Poretablettijuomia saa ihan päivittäistavarakaupoista, itse ostin tämän hetkisen purnukan lidlistä.

Ostin Ruohonjuuresta tämän piristävän ravintolisän, joka sisältää kofeiinia ja tauriinia. Pari ensimmäistä kertaa tabletin otettua tuli tosi huono olo ja säikähdin jo, että onko miulle tulossa joku mahatauti…joillakin piristävä tabu voi tehdä pahoinvointia. Olin jo manannut purnukan huitsin tuuttiin, mutta annoin sille vielä kolmannen mahdollisuuden. Ei tullut huono olo, mutta en huomannut paljoa piristävää vaikutustakaan…

Puhdistamon energiasmoothiessa on kurkumaa, ruusunmarjaa, tyrniä, porkkanaa, mangoa ja macaa. Paketissa on pussi, jossa on tätä marjasmoothiejauhetta. Yksi paketti riittää 10 annokseen ja hinta oli n. 12e. Valmiita smoothiejauhe vaihtoehtoja oli ainakin marja ja vihersmoothievaihtoehdot. Marja vaihtoehto riitti 15-kertaan ja viher muistaakseni 30. Jälkiviisaana hinta-laatusuhteeltaan olisi pitänyt ottaa jompikumpi niistä. Olen laittanut banaanin ja vettä jauheen sekaan, kannattaa kuitenkin ehdottomasti käyttää jäistä banaania, jotta juomasta tulee kylmempi. Itse käytin tuoretta ja piti laittaa pakkaseen lasi hetkeksi..inhoan sellaista semi-kylmää smoothieta. Lue vinkit parempaan smooothien täältä.

Monelle arkipäiväinen ja ihan perusjuttu, mutta olen ruvennut lisäämään salaatin syömistä. Pilkon ison kasan salaattia kippoon valmiiksi, joten siitä riittää monelle aterialle. Pilkkominen joka ruualle tuntuu niin turhalta ja salaatin pilkkominen on jostain syystä kypsyttävä homma haha! Kuvan salaatista olen jo ottanut lounaalle.

Pimeys ei ole myöskään syy skipata lenkkiä. Tasapaksun kävelyn/hölkän sijaan olen tehnyt välillä spurtteja, hevosen laukkatyyliä jaloilla ja laittanut spotifystä usein soittolistan nimeltä Baila Reggaeton. Siinä on ihania pyllynkeinutus biisejä <3.

Pimeästä papattamisen sijaan yritä kuitenkin myös nauttia. Laita kynttilät palamaan ja villasukat jalkaan. Kohta sitä lunta tulee ja pimeys väistyy. Pirteää maanantaita!

Kärsitkö itse kaamosväsymyksestä?

Lue myös

Välipalavinkit x 4

SEURAA MAMAA

Facebookissa / Instagramissa

Kommentit (2)

  1. Minna Virtanen

    Kärsin.Nyt apuna rauta suihke,d vitamiini suihke,maitohappobakteerit,b 12 vitamiini…. YLEENSÄ kun vuoden vaihteen yli pääsee alakaa helpottamaan.

    • tiinafit

      Rautaa voisin muuten iteki hankkia lisäksi :). Miulla yleensä helpottaa kun valoisuus lisääntyy, lunta odotellessa

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.