Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Ruokapäiväkirja viime perjantailta

Moikka moi! Tuli pidettyä extemporena pieni blogiloma viikonloppuna, teki ihan gutvanaa. Nyt kuitenkin vuorossa pitkästä aikaa miun ruokapäiväkirjaa. Otin pitkästä aikaa ylös päivän ruokia,päivänä viime perjantai. Hei muuten, blogin instagramissa (@fitfatmamatiina)  on storyn puolella mahdollisuus esittää kysymyksiä, joihin vastaan sitten tiistaina instastoryssa. Joten sinne nips naps jos tulee mieleen jotain mitä haluaisit miulta kysyä! Laitan koostetta kysymyksistä ja vastauksista blogin puolelle myöhemmin.

Aamupala klo 9.40

Kaurapuuro keitettynä veteen. Seassa kananmunanvalkuainen, ripsaus suolaa, punaviinimarjoja, pellavasiemen-gojimarja sekoitusjutskaa ja mehukeittoa. Ruisleipä margariinilla, salaatilla, kurkulla, paprikalla ja juustolla.

Lounas klo 13.00

Kanawok jossa wok-kasviksia, nuudelia, kanaa. Kylkeen turkkilaista jogua+srirachakastiketta.

Päivällinen klo 18.10

Soija-porkkanapihvejä,ranskalaisia,salaattia+paprikaa, pakastemaissia.Ketsuppia raneihin laitoin kuvan oton jälkeen (#vainbloggaaja jutut, mutta olin sentään rehellinen haha!)

Iltapala klo 21.40

Maustamaton jogurtti lakritsi ja karpalojauheella,punaviinimarjoja.Karkkia.

Välipala jäi kokonaan välistä,hups. Ateriarytmi eikä päivän ruuat myöskään ollut mitenkään unelma,mutta noilla mentiin. Perjantaina kävin lasten kanssa kaupungilla ja siitä olen ylpeä, etten sortunut mihinkään pöljään välipalaan.

Mukavaa maanantaita 🙂

Lue myös: Rehellinen ruokapäiväkirja

Ruokapäiväkirja sunnuntailta

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Kommentit (10)

  1. ninna

    mitä vikaa tässä päivässä? itse näen että hyvin terveellistä perusruokaa aamu alkaa hyvin. onko tavallinen vai sokeriton mehukeitto? jokaisella aterialla proteiinia ja kasviksia. teitkö soija-porkkanapihvit itse vai valmia? ranskalaiset ovat perunaa niistä turha potea syyllisyyttä jos on. varsinkin jos oli kaupan pakaste eikä uppopaistettuja. tietty aterirytmi lounas päivällinen aika pitkä mutta annos pysyi kohtuudessa ja oli värikäs. iltapala vähän herkkupainotteisempi mutta sallittakoon, herkkuja voi olla päivittäin mielestäni 80/20 periaate on hyvä 20%voi olla sattumia. paljonko karkkia meni?

    • Tiina / Fit Fat Mama

      Tuo pitkä ateriarytmi eniten pistää itsellä silmään ja ranskalaiset (olivat pakasteesta, ei uppopaistettuja), mutta no joo, nyt kun erittelet kommentissa niin onhan tuossa aika tasapainoisesti kaikkea :). Kiitos siis ”analysoivasta” kommentista! Sokeriton mehukeitto ja soijaporkkanapihvit itsetehtyjä :). Karkkia oli vähä reilu 200g

  2. Heidi

    Pisti silmään nuo siemenet. Tiesithän että imettäessäkään ei suositella niiden syömistä 🙁
    Pienet määrät ei siis esim leivissä haittaa, mutta just liotettuna tai rouhittuna ei suositella.
    Itsekään en tiennyt, jossain vaiheessa vasta hoksasin..

    • Tiina / Fit Fat Mama

      En itseasiassa tiennyt ettei suositella :o. Voi hittolainen, paksuna ei saa syödä mitään ja rajotteita imettäessäkin. No onneks en oo syöny tota ees päivittäin ja ruokalusikallisen about kerralla :). Mut pitää vissiin jättää väliin ja keksii jotain muita siemeniä puuroon

    • Heidi

      Ei siis mitään siemeniä suositella 🙈 pähkinät on hyvä rasvanlähde 👌 ite käytän soijalesitiiniraetta, tekee puurosta vähän kermaisen, kun se sulaa sinne 😍

    • Tiina / Fit Fat Mama

      No voihan suositukset, en oo niissä niin ehdoton, mutta ehkä voisi soijalesitiiniä kyllä ostaa pitkästä aikaa :). Sitä käytin sillon treenibeibe aikaan usein ja puurossa sike hyvää kyllä!

  3. miltsu

    mistä tommosta lakritsijauhetta saa? ootko uskaltanu paljon syödä pellavaa imetyksen aikana? 🙂 mulla sitä tosi tosi ikävä mutta en oo rohjennu ottaa vielä ruokavalioon takasin.

    • Tiina / Fit Fat Mama

      Prismasta ihan ostin, Urtekramin lakritsijauhe :). Ylähyllyllä muistaakseni leivontapuolella. En oo syöny paljoa, tyyliin ruokalusikallisen kerralla -en ees tiennyt ettei sitä suositella syötäväksi jos imettää :D. No onneks en oo sen isompia määriä ottanu 🙂

  4. LPP

    Nam, hyvännäköisiä annoksia 🙂
    Pitääkin kokeilla tuota lakritsi/karpaloyhdistelmää!

    • Tiina / Fit Fat Mama

      Kiitos :)Kannattaa koklaa, raikas ja makea 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.