Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Kyykkyhaaste alkaa NYT!

Kyykkyhaaste on ollut mielessä jo pitkään. Teen kyykkyjä kotona joka viikko, joskus päivittäin, jotta saan hieman nostettua aktiivisuutta. Joskus teen joka päivä ja joskus en. Mikäs parempi keino nostaa aktiivisuutta kuin suorittaa pitkästä aikaa KYYKKYHAASTE!

Tein kyykkyhaastetta edellisen kerran 4-vuotta sitten, josta kirjoittelin silloin blogiin. Samaan aikaan aloitin tiputtamaan viimeiset raskauskilot esikoisen aikaan. Teen saman kyykkyhaasteen kuin silloinkin.

Kyykkyhaasteessa tärkeää on se, että vaikeustaso on nousujohdanteinen ja vaikenee pikkuhiljaa. Se mahdollistaa sopivan ärsytyksen lihakselle ja berberi jopa saattaa ottaa kehitystä, toivotaan ainakin näin. Tässä haasteessa alussa kyykkyjä on 50kpl, lopussa 250kpl päivässä.

Ajatuksena on jakaa kyykyt sopiviin setteihin, toistot esim. 20kpl sarjoissa. Haaste on siinä mielessä kiva, kun sen voi tehdä täysin siihen aikaan kun itse haluaa, vaikeustasoa saa itse määritellä ja kikkailla (esim. jos nappaan esikoisen reppuselkään tai vauvan syliin = kätevä lisäpaino). Kyykkyasentoa voi vaihdella leveästä sumokyykystä kapeaan etureisiin käyvään kyykkyyn.

Muutama vinkki kyykkyhaasteeseen;

Tee siitä rutiini joka sopii sinulle; tee osa kyykyistä tai vaikka kaikki suurinpiirtein samaan aikaan jos mahdollista. Esim. aamupuuhien jälkeen.

Tulosta kyykkyhaaste lappu,laita se vaikka tietokoneen taustakuvaksi tai tallenna kuva puhelimeen. Itse tallennan kuvan puhelimeen.

Kun toistomäärät nousee, jaa ne sopiviin setteihin jaksamisesi mukaan; 10 kpl kerralla ja tauko. Tai vaikka 20kpl ja tauko. Motivaatiota voi helposti laskea se, mikäli yrität liikaa liian nopeasti ja jalat kipeytyy ja kiukuttaa parin päivän jälkeen.

Jee kivaa pitkästä aikaa jotain pientä treenihaastetta! Lähtekää ihmeessä mukaan tekemään kyykkyhaastetta <3!

Lue myös Dietin starttaus (2014 jolloin aloitin tämän kyykkyhaasteen)

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Kommentit (2)

  1. Nimetön

    EIhän tuossa ohjelmassa ole järjen häivääkään. Jos jotain tuloksia haluaa niin vähemmän toistoja ja enemmän painoja.

    • Tiina / Fit Fat Mama

      Kyykky on kokonaisvaltainen liike ja vaikuttaahan tuo arjen aktiivisuuteenkin. Kaikki lisäliikunta on plussaa, niin en sanoisi ettei ole järjen häivääkään :D.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.