Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Kotijumppa Vauvan kanssa tai ilman

Pitkästä aikaa kotijumppailua. Tai no kotitreenihän se oikeastaan on. Jumpasta tulee mieleen miljoonat toistot ja hyppelyt, omissa rustailuissa tehdään yleensä 3×12 tai 3×15 sarjoja. No enivei, liikuntaa kotona. Kotijumppa tunnisteen alta löydät muut tekemäni kotijumppailut.

Kaikki liikkeet voit tehdä joko vauvan kanssa tai ilman. Jos olet beibitön, niin ota mukaan haluamasi painot. Käsipainoja jos ei löydy, niin täytä vaikka vesipullo. Pääasia että joku lisäpaino on mukana. Osa liikkeistä tehdään tosin pelkästään oman kropan painoa käyttäen.

Tee kaikkia liikkeitä kolme kertaa 12-15 toistoa. Lankussa maksimi.
Tässä ensin videoklippi jossa näkyy jokainen liike. Toistoja videolla teen vain muutaman.
Treenin suunnittelin ja tein jo viime viikolla. En katsonut aikaa, mutta arvioisin että n. 20 minuuttia menee tehdessä.

Peppu/takareidet: Yhden jalan SJMV
Itselläni on tosi huono tasapaino ja sen kyllä huomaa kun välillä huojuttaa.
Tämä liike tehoaa hyvin pakaroihin ja ihan killeri liike isoilla painoilla.
Kummallekin jalalle siis 3 x12-15 toistoa.

Alaselkä/takareidet: Hyvää huomenta
Itselläni on raskauden jäljiltä alaselkä tosi heikossa hapessa ja menee nopeasti kipeäksi.
Kolme sarjaa tätä ja seuraavana päivänä selässä tuntui.

Olkapäät: Pystypunnerrus
Tämä ei Eetun painolla oikein tunnu miltään, mutta minimies tykkää tuosta.
Älä tee liikettä jos vauvan niska ei ole vielä tarpeeksi jäntevä. Vaikka Eetu on kannattanut jo pitkään päätä todella hyvin, en itse tehnyt sarjaa kolmea kertaa.

Rinta: Punnerrus
Vauva tykkää kun saa olla kasvokkain ja itse muiskautan aina pusun Eetulle alhaalla. Punnerruksen voit tehdä oman kuntotasosi mukaan joko jalkaterät maassa, polvet maassa  tai miesten tyylillä.
Itse teen vauvan kanssa punnerrukset polvet maassa, etten vahingossakaan romahda vauvan päälle jos kunto loppuu kesken miesten punnerruksia tehdessä.

kuva

Vatsa: Lankku 
Tee maksimi pito. Itsellä se on tällä hetkellä minuutti. Lopussa tein jaloilla joustoja, sen takia hytkyttelen tuossa. Itselläni selkä ei ollut riittävän suorassa linjassa, ylhäällä olevassa kuvassa selkä on oikealla tavalla.

– Tiina jumppapirkko& Eetu jumppaerkki

Kommentit (10)

  1. Maria .T

    Kiva, kun oot jaksanu tehdä oikeen videonkin tästä. 🙂 Nyt vaan pitäs saada ittee niskasta kiinni ja alottaa treenaus vauvankin kanssa 😀 Meinasin uskaltautua maanantaina vauvajumppaankin 😀

    • Tiina FitFatMama

      Helpompi on melkee ottaa videoo kun kikkailla kameran ajastimen kanssa :). Meillä alkaa maaliskuussa vauvajumppa jee!

  2. Anna

    Voi kun sie oot esimerkillisen reipas! Tuollainen jumppapirkko-mamma kun itsekin joskus tulevaisuudessa jaksais sitten olla 🙂 Eläkä lopeta ikinä tätä blogia, niin voin tulla sitten hakemaan täältä motia kun sen aika on ;D

    http://annamuntreenaa.fitfashion.fi/

    • Tiina FitFatMama

      Haha ihana Anna 😀 :)!
      Ei huolta, en oo ihan hetkeen tätä lopettamassa, sen verran oon jo koukussa 🙂

  3. Nica // Lilies and Ginger

    Hei tää tuli loistavaan saumaan! Meidän neiti on sairastanut koko alkuviikon enkä ole päässyt yhtään salille. Taidan laittaa tämän testiin heti tänään, kiitos:)

    • Tiina FitFatMama

      Pikkuselle paranemisia ja toivottovasti on mieluinen jumppa :)!

  4. Anonymous

    Kiitos kivasta videosta ja ennenkaikkea blogista. Nyt pitää ruveta pikku neidin kans harjoittelemaan tuota jumppailua. Maaliskuussa mekin ollaan menossa vauvajumppaan jänskää.. 🙂 T. Maikki

    • Tiina FitFatMama

      Kiitos :)). Toivottavasti siunkin vaavi tykkää jumppailusta 🙂

  5. Anonymous

    Kiitos, tämä on mahtava! Innoitat ja autat muita tällaisilla hurjasti! Lisää vaan jos jaksat ja viitsit! 🙂 ihanaa viikonloppua!

    • Tiina FitFatMama

      Lisää tulee varmasti, minimies tykkää ja mie saan samalla pientä reenii. Kiitos paljon kommentista ja hyvää viikonloppuu sinnekin <3

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.