Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

Eroon Turvotuksesta!

Huhhei mikä olo reissun jälkeen. Kuin pullataikina joka on kohonnut pari päivää ilman paksuna olemista, eli olo ei ole todellakaan mikään fresh. Turvotus menee miulla suoraan kylkiin, joten ennen reissua ollut jo melko littana maha on vain muisto vain.

Reissussa syön kuin pahainen jenkkipossu. Mätin joka päivä suklaata ja muita herkkuja, ateriarytmiä ei ollut ja veden juontikin jäi liian vähälle. Reissussakin ja varsinkin helteellä olisi todella tärkeää juoda tarpeeksi, mutta en vaan uskaltanut, koska ikinä ei tiedä missä lähin vessa on, eikä ulkomaista viis huvita kusasta housuunkaan.

Kun antaa pikkusormen se vie koko käden, ja tarkkaan ruokailuun sekä liikkumiseen on hankalampi päästä kiinni. Aikaisempien reissujen lomaturvotuksen karkoituksesta oppineena, tiedän kuitenkin mikä itselläni auttaa. ”Miksi vetää ruokailut perseelleen reissussa ja valittaa myöhemmin”, no koska loma. Silloin haluan tarkoituksella irtaantua nimenomaan arjesta. Arkena en herkkuperseile joka päivä, enkä todellakaan vedä päivälliseksi burgeria.

i'm not pregnant, it's just burger.
i’m not pregnant, it’s just burger.

1. Veden juonti.

Arkena juon poikkeuksetta 2-3 litraa päivässä vettä. Vedenjuonti mm. vilkastuttaa aineenvaihduntaa, tekee hyvää iholle (ihoni on nyt kuin teinipojalla kun en ole juonut tarpeeksi) ja täyttää mahaa. Monesti tyypit voivat nimittäin tuntea nälkää, vaikka kyseessä on vain nestevajaus.

2. Ei napostelua.

Hampaat ja maha tykkää kyttyrää silloin tällöin napsimisesta. Sipsi sieltä, muffinsi kahvilasta ja sitä rataa.

3. Säännöllinen ateriarytmi

Verraten edelliseen, napostelu siis pois ja säännöllinen ateriarytmi takaisin. Kun syö tarpeeksi usein, nälän tunne ei iske kuin salama kirkkaalta taivaalta ja et joudu vetämään ties mitä huttua suuhun. Nim. eilen en syönyt välipalaa töissä ja kotona vedin ison kasan karkkia kun oli niin nälkä , ei näin!

4. Liikunta takaisin arkeen

Reissussa kävelin jalkani rakoille, mutta kotisuomessa istun 8-tuntia töissä, joten vapaa-ajalle on saatava taas liikunta aktiivisesti mukaan. Aamulenkit ennen reissua oli aivan ihanat ja sain niistä hurjasti virtaa tulevaan aamuun. Olo on vain nyt niin äklö, että en uskalla vielä lähteä hölkkäämään sisuskalut helisten lenkkipolulle.

Ennen reissua
Ennen reissua

Nämä perusjutut takaisin arkeen mukaan ja turvotus laskee! Se, miten nopeasti maha littaantuu ja äklö olo poistuu, riippuu myös ihmisestä. Mie palaudun onneksi suht nopeasti jos vaan pysyn ruodussa. Joillakin voi kestää kauemmin.

Lyötkö lomalla ranttaliksi vai noudatatko silloinkin tarkkaa linjaa?

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

Kommentit (18)

  1. Elina

    Heitän ranttaliksi 😀 vähä sama juttu näin kesällä, et höllää ja syksyn tullen taas tiukentaa otetta! 🙂

    1. Tiina / Fit Fat Mama

      Heh kiva etten ole ainoa 😀 Miulla meinasi käydä viime kesänä samalla lailla, paitsi sitten ennen häitä vedin tiukan linjan ja timmiydyin onneksi häihin sitten tarpeeksi :). Ja syksyllä sit toivottovasti uudella innolla hihi 😀

    2. Rakkaudella, Hannele

      Oi kääk, tuo on niin tuttua! Etenkin raskauden jälkeen vatsa pullahtaa tosi helposti ulos, onneksi mullakin se kuosiutuu takaisin sitten jossain vaiheessa, jos vain jaksaa syödä oikein ja liikkua.

      Aivan mielettömän kaunis muuten tuo sun uus profiilikuva! Tykkään kertaa sata :).

      <3 Hannele
      http://www.rakkaudellahannele.fi

      1. Tiina / Fit Fat Mama

        Joo, nii muute, ei näin voimakkaasti ennen raskautta tehny masu jos oli syöny huonosti, argh siis taas joku sivuvaikutus :D.

        Oi kiitos Hannele <3

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *