Berliinin loma: päivä 2

Olin Berliinissä elokuussa ja nyt vihdoin postausta Berliinin lomapäivästä numero 2! Iski inspiraatio tehdä vihdoin tämä toinen osa kun kärsin karmeasta matkakuumeesta.

Toisena päivänä oli minun päivä, eli tietenki shoppailupäivä! Ulkomaanreissuilla tehdään aina niin, että jokainen saa tavallaan oman päivän. Berliinin reissussa ensimmäinen oli Taaperolle mieluisia juttuja, toinen miun päivä ja kolmantena oli sitten miehen mielenkiinnon kohteista.

Aamupalan jälkeen laittauduin kaikessa rauhassa ja suunnattiin kohti Outlet kylää. Ensin piti mennä päärautatieasemalla joka oli tooosi iso. Seuraavaa junaa odotellessa käytiin jossakin marketin tapaisessa ja sieltä ostin mm.korvikset ja paikallisia ihonhoitotuotteita. Paikalliset kaupat on aina ulkomailla niitä kiinnostavimpia kun siellä näkee juuri niitä tuotteita mitä myös paikalliset käyttää. Onhan niissä paljon tuontitavaraa turisteja vartenkin, mutta silti.

Asemankaupan jälkeen mentiin lähijunalla kohti outlet kylää. Junalla ajettiin n. 30-minuuttia ja sen jälkeen piti vielä mennä bussilla kylään. Bussikuljetus oli ilmainen ja saapui juuri sopivasti.

Olin lukenut kylän olevan iso, mutta yllätyin sen suuruudesta silti. Liikkeitä oli ihan hitokseen ja ensimmäinen jossa käytiin oli UGG:n liike. Sieltä ostin ihanat vaaleanpunaiset kengät itselleni <3. Katsoin myös Taaperolle söpöjä UGG kenkiä, mutta neiti nukkui juuri silloin enkä halunnut tuuripelillä ostaa niin kalliita kenkiä.

Pikkuneiti nukkui alkuosan outlet kylästä ja hänen herättyä mentiin syömään.

Käytiin syömässä paikalliset makkaraperunat ja oli ihan ookoo. Reissun aikana ei todellakaan hienosteltu ruokien suhteen haha!

Bongattiin Lindt:n suklaakauppa ja voi elämä mikä suklaaholistin taivas se olikaan! Ostettiin melkein 70e:lla suklaata haha! Sellainen varoituksen sana jos käytte suklaakaupassa :katsokaa ettei suklaassa ole alkoholia. Ostettiin nimittäin vahingossa pari kaunista, mutta helevetin pahan makuista rasiaa kun ne olikin viinasuklaita. Siis onko oikeasti olemassa sellaisia jotka tykkää niistä? Saa ilmiantaa itsensä haha!

Liikkeiden lisäksi käytiin kahvilassa jossa tilasin suklaakakkua sekä laten. Mies tilasi jäätelön ja kaikki maistui tosi hyvältä.

Väliherkuttelun jälkeen jatkettiin kävelyä ja löydettiin ulkoa pieni leikkipaikka jossa oli liukumäki. Annettiin tytön leikkiä hetki ja purkaa virtaa jonka jälkeen jatkettiin pörräilyä.

Lapsille outlet kylässä ollut paljoakaan juttuja, mutta neiti malttoi olla onneksi aika kiltisti mukana. Hän on sellainen shoppailijatyttö, kotonakin saattaa itse sanoa ”kauppaan mennään, takki päälle” <3.

Lähijuna asemalle olisi mennyt bussikuljetus, mutta päätettiin mennä kävellen asemalle. Saatiin vielä vähän hyötyliikuntaa ja nähtiin paikallisia hoodeja.

Suunnattiin takaisin kohti hotellia, mutta jäätiin vielä hetkeksi pörräämään lähihuudeille ennen kun kotiuduttiin hotellilla. Kuten kuvasta huomaa, kasseja oli paljon ja rattaat on yksi iso plussa lapsiperheenä shoppailussa :D. Neiti halusi muutenkin olla eniten sylissä, joten tavarat sai hyvin laitettua kärryyn.

Paikallisilla hoodeilla kävin vielä tytön kanssa pikaisesti Mangossa samalla kun mies jäi ostamaan esikoiselle tuliaista legokaupasta.

Shoppailun päätteeksi syötiin rennosti katukeittiöstä ostettua täytettyä leipää. Tilasin huvikseni lihattoman version ja kebabin sijaan siinä oli halloumia. Maistui ihan hyvältä, vaikka edellisen päivän setti vei voiton. Kojun myyjä oli mukava ja meidän Taapero sai kovasti kehuja.

Jälkkäriksi ostin vohvelin ja jäätiin chillailemaan hetkeksi. Aukiolla oli monenlaisia ruoka, jälkkäri sekä muita kojuja joita oli ihana fiilistellä. Musiikki soi, ihmisten puheensorina taustalla mutta silti rentoa eikä liikaa porukkaa. Ai että, tuota hetkeä tuli ihan ikävä.

Suunnattiin hotellilla, unille ja kohti viimeistä päivää josta tulen kertomaan blogiin myöhemmin.

Lue myös edelliset Berliini postaukset

Berliinin lomapäivä 1

Berliinin ostokset

SEURAA MAMAA
Facebookissa / Instagramissa

Kommentit (2)
  1. Mä olin viime kesänä ekaa kertaa Berliinissä poikaystäväni kanssa, ja täytyy sanoa, että se kohde yllättik kyllä toistaiseksi kaikista positiivisemmin!:) Siellä oli paljon nähtävää ja koettavaa, hyvin erilaisia alueita, arkkitehtuuria ja ruokapaikkoja. Noi teidän vohvelit näyttää kyllä aika mahtavalta!!:)
    Kiitos postauksesta, kiva päästä lukemaan vielä teidän kolmannesta päivästä!
    Ida Kotona kaupungissa -blogista

1. Berliini oli kyllä ihana <3. Vaikka oli paljon porukkaa, niin ei yhtään ahdistavan paljoa ja meininki oli jotenkin tosi jees! Kolmas osa tulee toivottovasti nopeammin kuin kaksi edellistä, jotenkin reissupostaukset on aina sellainen homma että 😀