Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

30-PÄIVÄN TREENIHAASTEITA!

Monella alkaa huomenna parempi elämä vol.miljoona. Ruokavaliota putsataan ja vannotaan, että ”tänään aloitan kuntoilun”! Toivottovasti into pysyy yllä tammikuun ylikin. Kuntosalilla huomaa nimittäin aikamoisen kävijäpiikin aina alkuvuodesta, mutta parin kuukauden päästä siellä pörrää taas samat naamat.

Tykkään silloin tällöin tehdä treenihaasteita, jonka tekeminen onnistuu ilman kuntosalia. Haasteet tehdään oman kropan painolla, joten ne voi siis suorittaa missä vaan! Sopivat kaikille, olkoon sitten himotreenari tai vasta-alkaja.

Kokoan tähän muutamia 30-päivän treenihaasteita, joista voitte halutessanne valita itselle sopivan:

VATSAHAASTE

lähde
lähde

Omat tulokset:

vatsahaastetulokset-620x310

REISIHAASTE

lähde
lähde

Omat tulokset:

ennenjälkeen

Reisihaasteen aikana en herkutellut lainkaan ja kävin n. 3-kertaa viikossa salilla. Kropan muutos kuukaudessa postaus löytyy TÄÄLTÄ.

JALKAHAASTE

30-day-thigh-challenge

Tätä en ole tehnyt, mutta voisin joskus kokeilla!

Sitten haasteiden suorittamiseen muutama vinkki vitonen:

-Laita tietokoneen taustakuvaksi haasteen kuva! Helpottaa muistamista.

-Tee treenistä rutiini! Pyri tekemään liikkeet suurinpiirtein samaan aikaan päivällä.

-Loppuvaiheessa kun toistoja on tooodella monta, ne kannattaa ripotella osiin. Vatsahaasteessa tein esim. 20-30 kappaleen sarjoissa liikkeet. Osan aamulla ja osan illalla.

-Voi tarvittaessa myös soveltaa, mutta jos siirrät lepopäivän toiselle päivälle, pidä huoli että liikkeet tulee silti tehtyä. Tsemppiä haasteisiin!

– Vaikka vatsojen hinkkaaminen tai pyllistely voi välillä myös v*tuttaa, 30-päivää on ihmiselämässä hemmetin lyhyt aika. Teet, älä luovuta!

ps. Hihii, meille tulee Tuomaksen kanssa pikkasen yli keskiyön tapaamisen 4-vuotispäivä <3. Tänään ei rellestetä, vaan ammutaan muutama raketti ja syödään illalla herkkuja. Ollaampa tylsiä, hehe. Hyvää uuttavuotta <3!

Mikä vaikuttaa haasteista mielenkiintoisemmalta? Oletko itse tehnyt 30-päivän haasteita?

SEURAA MAMAA Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

Kommentit (17)

  1. M / The Realm of Maria

    Kiitti näiden jakamisesta! Haluaisin tehdä nää kaikki alkuvuodesta 😀 Heeh, saa nähdä riittääkö jaksaminen ja tsemppi! Tosin, 30 pv on tosi lyhyt aika, niin kuin sanoit.

    1. Tiina / Fit Fat Mama

      Eipä mitään, kiva vaan jos oli hyötyy :). Nää on siitä hyviä, että kerkee hyvin tehdä ihan kotonakin. Ihan jaksamisen mukaan tietysti, ei ehkä heti synnäriltä huvita alkaa jumppaamaan :D. Kohtahan siulla jo beibi varmaan syntyykin :)).

    2. Melina / Minishow

      Niin alkais kyllä mullakin joku treenihaaste ellen olis raskaana! Ihme kyllä jo salaa ootan sitä että pääsen urheilemaan raskauden jälkeen ja treenaamaan itteäni takaisin normikuntoon. Tein ton vatsahaasteen viime keväänä ja se oli kyllä huippu!

      1. Tiina / Fit Fat Mama

        Mie treenasin läpi paksuuden, mutta raskauden jälkeen treenit pärähti ihan eri motivaatiolla käyntiin kun halusin tiputtaa mammakilot ja maha ei ollu edessä -joten muistan tunteen :)!
        Nyt kun raskauskilot on tippunu jo aikoja sitte, pitää ettii motivaatio jostai muualta :D. Vatsahaaste oli kyllä hyvä!

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *