15-minuutin kuntosalitreeni

Tein viime viikolla kuntosalitreenin 5+5+5 minuutin liikkeillä. Yhteensä 15-minuutin kuntosalitreeni. Tässä koosteena mitä kaikkea tein tuossa ajassa!

Ensin lämmittelin juoksumatolla 5-minuuttia reippaasti kävellen.

Pikakävelyn jälkeen itse voimatreenin pariin;

Otin kännykän ajastimen päälle ja laitoin kellon pirisemään 5-minuutin päähän. Tavoitteena oli tehdä 3 sarjaa sekä suorinjaloin maastavetoa että maastavetoa.

Nappasin tangon käteen ja ensin 10 toistoa suorinjaloin maastavetoa josta vaihto suoraan sumo-maastaveto liikkeeseen. Välissä kävin kerran hakemassa vettä, mutta muuten tein kolme settiä putkeen ilman pausseja. Eli 10 toistoa suorinjaloin maastavetoa jonka jälkeen liikevaihto maastavetoon ja toistoja 10. Nopeilla toistoilla, nopealla temmolla joten liikeradan on oltava ehdottomasti kunnossa. Tein pelkällä tangolla jonka paino 20kg.

 

Ajatuksena oli tehdä yläkroppaa esimerkiksi hauiksia, mutta halusin hieman vaihtelua ja tein muutamia venytys/joogasta tuttuja liikkeitä.

Ajastin 5-minuutin päähän pirisemään ja tein mm. alaspäin katsova koira-asentoa, perusvenytyksiä ja kokeilin myös tehdä pitkästä aikaa sillan!

Tuli vähän mummo-rautakanki olo kun tein venytyksiä ja siltaa, nuorempana viruin ja vanuin siltaankin ihan tuosta vaan. Onnistui kuitenkin ja voisi melkein ottaa tavoitteeksi vol miljoona venytellä ja joogata useammin.

Seuraavana päivänä takareisissä tuntui lihasarkuutta, joten treeni meni lyhyestä ajasta loistavasti perille.

Motivoivaa maanantaita!

Lue myös

Kuntosalitreeni työpäivän aikana

Lapset mukana kuntosalilla:näitä liikkeitä tein

SEURAA MAMAA
Facebookissa / Instagramissa

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *