Fit Fat Mama
Fit Fat Mama

10 MINUUTIN KÄSITREENI

Keksin postausidean, jossa testaan youtubessa olevia lyhyitä kotijumppia. Ensimmäisessä osassa testasin 15-minuutin treeniä ja tällä kertaa luvassa 10-minuutin käsitreeni.

Yleensä kotitreenit ovat alavartalo painotteisia, kuten kyykkyjä yms, mutta tässä harjoitetaan ainoastaan yläkroppaa. Itselläni työaikana yläkroppa oli jumissa istumisesta, nyt vauvavuotena imetyksestä ja vauvan kantamisesta. Siitäkin syystä yläkropan lihaskuntoa pitäisi harjoittaa, että jaksan kannatella paremmin. Tässä harjoituksessa eniten kyytiä sai olkapäät, mutta myös ojentaja, rinta, hauis ja selkä harjoitettiin. Käytin 2kg käsipainoja ja niilläkin sai kivasti poltetta tuntumaan olkapää liikkeissä.

* Treenin kesto 10-minuuttia

* Tarvitset käsipainot (tai vaikka täytetyt vesipullot jos et omista painoja)

* Selkeä opastus englanniksi

* Lemppariliike makaamalla tehty liike selälle

*Lopussa venytykset ja itselleni uusikin liike mukana

Tykkäsin kyllä tosi paljon! Tätä olen tehnyt useamman kerran ja ehkä noloa myöntää, mutta kyllä 2kg punteillakin tehtynä meni tällä mammalla paikat kipeäksi. Viime viikolla tein sellaisen setin, että ensin tein tämän 10-minuutin käsitreenin ja heti perään 15-minuutin koko kropan treenin. Seuraavana päivänä tuntui pientä lihaskipua, ihanaa -sitä on ollut ikävä <3.

Kannattaa kokeilla, aikaakaan ei mene kuin kymppi minsa joka jokaisella on aikaa repiä päivästä irti ja heti sen jälkeen on paljon ryhdikkäämpi olo. Jos et omista käsipainoja, täytä kaksi 1,5 litran vesipulloa ja tee niillä.

Jumppailoa!

SEURAA MAMAA FACEBOOKISSA / INSTAGRAMISSA / BLOGLOVINISSA

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.