Coaching Kira
Coaching Kira

Tsekkaa kirjoitussarja! Säännöllinen ateriarytmi, suositukset ja aterioiden koostaminen

Tietoa on nykyään niin käsittämättömän paljon, että perusasiat hukkuvat helposti kaiken ekstran alle. Välillä saattaa tuntua siltä, että mitään ei uskaltaisi enää syödä eikä oikein tiedä miten syödä. Kokosin tähän blogikirjoitukseen kirjoitukseni säännölliseen ateriarytmiin liittyen.

ATERIARYTMI: MITÄ, MISSÄ, MILLOIN?

Ateriarytmiä ei ole yhtä oikeaa, sillä myös tässä olemme erilaisia: yksi kuuntelee kehoaan ja syö sen mukaan, kun taas toinen kaipaa selkeää runkoa, jonka mukaan edetä. Jos kuitenkin jokin nyrkkisääntö pitäisi yleisesti heittää, niin etenkin alkupäivästä on hyvä syödä riittävästi. Ja kyllä, illallakin saa syödä. Alkupäivän syömisIllä kuitenkin varmistetaan se, että loppupäivän syöminen pysyy hallinnassa eli ei synny niin sanottua nälkävelkaa.

Oheisten linkkien takaa löydät koko kirjoitussarjani ateriarytmeihin liittyen. Mikäli haluat kysyä aiheesta vielä lisää, niin lisää kysymyksesi kommentteihin. Palaan sinulle mahdollisimman pian. 🙂

Miten löydät itsellesi sopivan ateriarytmin?

Säännöllinen ateriarytmi: aamupala

Säännöllinen ateriarytmi: lounas

Säännöllinen ateriarytmi: päivällinen ja iltapala

Säännöllinen ateriarytmi: välipalat

Mukavaa viikkoa kaikille,

x Kipa

KATSO MYÖS:

Nopea kotitreeni – tarvitset vain villasukat!

TILAA HYVINVOINTIVALMENNUS:

Parempaa yleisterveyttä: hallitse stressiä, paranna unta, liiku oikein – palaudu paremmin!

*** Seuraa minua ***

FacebookYouTubeBloglovin

*** Instagram: coachingkira***

motivaatio vs. sitoutuminen
 – Terveysvalmentaja ja hyvinvointivaikuttaja Helsingistä. –

Kommentit (8)

  1. Annika

    Kukkeliskuu ja ihanaa lauantaita ilopilleri 💛💛 täällä oon edelleen😂 luen kyllä aina kaikki juttusi no koska ne vaan on niin järkiasiaa ilman piiperrystä ja juuri tätä maanpäälle-palautusta ihmiset taas kaipaa! Hyvä ja jes! Syömisestä on tehty niin vaikeaa ja toisaalta juuri pelottavaa kun kaikki sairastuttaa lopulta ja tämä pelonilmapiiri ja itsesyytösten määrä vääränlaisesta syömisestä ja elämästä vie kyllä loputkin ravinnon terveysvaikutukset mennessään koska kaikkien vihollisten äiti STRESSI tulee kuvioihin jolloin on se ja sama syötkö pullaa vai kurkkua sillä stressi se sitä elimistöä eniten tuhoaa. Kärjistetysti. Toki terveellisellä ruualla saa stressin vaikutuksia laimennettua mut you got the point 😁 ja hei teidän BOSSe 😍😄 mikä ihana ruttunaama hän onkaan 😍 ONNEA VANHEMMILLE ❤ Aurinkoista viikonloppua ilojengi 😘😘😘

    1. Coachingkira

      Moikka ihana!! Oooo, olipa hienoa nähdä kommenttisi täällä! ❤️🍓

      Musta kans toi on hassua, että terveydellä – tai lähinnä sen optimoimattomuudella- pelotellaan. Fakta on se, ettei ihmiskeho ihan pienestä kupsahsa. 😀 Maailmaan mahtuu pelonlietsontakerhoja ja pirnmaalaamiskerhoja enemmän, kuin laki sallii.😅😅

      Hei toi stressi on niin supertärkeä pointti! Sillä saattaa olla kauaskantoisia vaikutuksia, ja kroonistuneena ei oikeasti mikään pikkudilemma.😉

      Haa, kiitos! On tää ollut kyllä onnellista aikaa!! Toki aika rankkaa, mutta päivääkään en vaihtaisi pois!❤️🙋

      Ihana sinä, hyvää alkavaa viikkoa!
      Halauksin,
      Kipa

    2. ida ihana

      Kiitos <3 joskus tuntuu, että nää kaikista tärkeimmät perusasiat unohtuu kaiken nippeli"tiedon" sekaan…

      http://www.lily.fi/blogit/kotona-kaupungissa

      1. kira

        Kiitos ida ihana! Täytyy aina aika-ajoin muistutella. 😀

        Ihanaa joulun odotusta,
        x Kipa

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *